Aviseringar
Rensa alla

mitt liv är så tråkigt


Ämnesstartare

det enda man gör om dagarna är att gå till skolan och tillbaks hem. Fast jag har ju kompisar och så som jag är med. På helgerna sitter man och kollar på tv, och ibland kan man väl åka någonstans. Är det bara jag som har det såhär tråkigt eller är det ett ganska vanligt liv? [shake]


   
Citera
Ämnesetiketter

Förstår inte om du menade att du var med kompisarna i skolan,eller efter skolan? Men om du inte är med kompisar efter skolan så kanske du kan fråga om någon vill hänga med efteråt?

Tror inte dina dagar är så ovanliga men om du inte är nöjd så gäller det att försöka lära känna folk som gör andra saker med sin fritid. Kanske börja på nån aktivitet likt dans,kampsport,bollsport,gymnastik eller musik? det är ett bra sätt att lära känna fler och annorlunda personer jämfört med skolan kanske.


   
SvaraCitera

Du kommer börja hänga på um om du inte avreggar nu. Vet av erfarenhet.


   
SvaraCitera

kokad96:

ett ganska vanligt liv

aa, sen byts skolan mot jobb. då jobbar du hela dagarna ist, men tv:n etc är fortf där, i form av en dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

någon vill hänga med efteråt?

alltså jag har ju några vänner som jag är med efter skolan men vi sitter bara hemma och har tråkigt...

flickansvekmigikväll:

men tv:n etc är fortf där, i form av en dator

jag sitter vid datorn också...


   
SvaraCitera

kokad96:

alltså jag har ju några vänner som jag är med efter skolan men vi sitter bara hemma och har tråkigt

Vad vill du göra istället då? Varför har ni tråkigt? det är ju relativt omöjligt att göra varje dag speciell.. med bra vänner kan iallafall jag spendera ett par timmar med soffa,bord,tv och god mat och ha extremt kul.

Men om du inte är nöjd så får du försöka driva igenom några förslag på vad du vill göra istället till dina vänner, eller umgås med andra personer när du vill göra andra saker?


   
SvaraCitera

kokad96:

jag sitter vid datorn också...

aa


   
SvaraCitera

Så gör jag med då, fast jobbet istället för skolan då [rolleyes]

Å sen festar man ju nästan varje helg då [rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

självcensur

mvh frk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

Vad vill du göra istället då? Varför har ni tråkigt?

Egentligen finns det inte så mycket att göra, men det känns som att alla andra har massa saker för sig och att mitt liv är ganska meningslöst...
Jag bor i en skithåla där det bara finns massa hus och gamla tanter [cry]


   
SvaraCitera

Som för de flesta tonåringar då.

Bara att välja något att fylla livet med. Sport, en partner, musik, droger, vandalism, läsning, film, tv-spel är alla vanliga saker som folk gör. Tycker dock att du borde välja de konstruktivare alternativen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Sport, en partner, musik, droger, vandalism, läsning, film, tv-spel är alla vanliga saker som folk gör.

sport har jag hålt på med ganska länge men slutade nyligen. Det blev för jobbigt. Någon partner vill jag inte ha, musik lyssnar jag på varje dag, droger och vandalism är ingenting för mig. Och de andra sakerna verkar tråkiga.

Allt är meningslöst.


   
SvaraCitera

kokad96:

sport har jag hålt på med ganska länge men slutade nyligen.

Hitta någon annan sport att hålla på med som känns kul då.

kokad96:

musik lyssnar jag på varje dag

Nice. Börja spela något instrument också. Kan du slå ihjäl många, många timmar med.

kokad96:

droger och vandalism är ingenting för mig

[y]

kokad96:

Allt är meningslöst.

Haha, men ryck upp dig. De flesta tycker nog att livet känns tråkigt och meningslöst någon gång ibland. Du har nog bara halkat lite snett och måste klättra upp igen.


   
SvaraCitera

sluta klaga tiden man pluggar är fan bästa någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sluta klaga tiden man pluggar är fan bästa någonsin.

Nej, jag måste spendera all min tid åt att plugga! [cry] Så fort jag gör klart en läxa, en uppsats, en uppgift, ett prov etc. så får jag alltid nya uppgifter. Tiden man pluggar är fan en av de tråkigaste tiderna!


   
SvaraCitera