Aviseringar
Rensa alla

Mitt liv har blivit komplicerat (ja, det är kärleksproblem vafan annars... )


Ämnesstartare

Har det grövsta relationsproblemet hittills i mitt liv. Är jag den enda som ligger och gråter på kvällarna över kärlek än flyger fram på moln, kärlek är den drygaste känslan en person kan ha...

Iaf, läget är att jag har träffat en tjej som jag blivit sjukt kär i, trodde jag visste vad kärlek var men tydligen inte. Hur som helst, denna tjej är troligen kär i en annan men är en av mina bättre vänner och den enda jag skulle kunna tänka mig att snacka om det här problemet med, om det nu inte vore så att det var hon det handlade om...

Har inga andra vänner som jag kan prata känslor med alls.

För att sammanfatta, jag är kär i en som mest troligt inte känner detsamma. Hon är den jag kan prata om mina kärleksproblem med men det kan jag ju samtidigt inte göra eftersom det är hon som vi/jag kommer snacka om???[shake]

Ska jag säga vad jag känner, riskerar jag någonting då (jag kommer ha jävligt svårt att klara mig utan henne som vän)?

[cry]


   
Citera
Ämnesstartare

btdt... var ett helvete[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta det.
Hon lär inte dra! 🙂 Hur vet du att hon är kär i din kompis och inte i dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

btdt... var ett helvete[smile]

Ok, och du gjorde? utveckla!![smile]

forsehag:

Berätta det.
Hon lär inte dra! 🙂 Hur vet du att hon är kär i din kompis och inte i dig?

Ne, det var ett sånt där kedjebrev man skulle svara på massa frågor på ett papper. En punkt var att man skulle skriva ner ett namn på en person av motsatt kön och det svaret man fick fram skulle bli den man var kär i. Hon sa att det stämde för henne och det stämde för mig med då hennes namn var det första som kom upp så jag skrev ner det... vet inte om ni fattar men vafan [wink]

Hur som helst så sa hon att det var någon jag inte visste vem det var, vilket jag tolkar som att det inte var jag iaf... men vet ju inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Ok, och du gjorde? utveckla!![smile]

Jag höll inne med det (då jag inte vågade riskera vår vänskap, varit vänner i hela våra liv) tills det att hon blev tillsammans med honom. Då brast det typ för mig (fick reda på det under en fest och var lite dragen så...). Det var jävligt skum stämning mellan oss rätt länge efter det, men det funkade ändå.

Efter typ ett år gjorde de slut, och mina känslor hade övergått till bara vänskapliga, och allt är frid och fröjd mellan oss nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

först ska du få henne intresserad sen ska du försiktigt smyga ut att du gillar henne istället för att kväva henne direkt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

först ska du få henne intresserad sen ska du försiktigt smyga ut att du gillar henne istället för att kväva henne direkt[smile]

Intresserad har jag svååårt att avgöra om hon är, hon verkar gilla mig som vän iaf och berättar om problem hon har i familjen och med vänner och så över msn och hon har tagit initiativ att vi skulle träffas en gång osv, men det kan ju lika gärna vara vänskapligt menat...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Intresserad har jag svååårt att avgöra om hon är

skit i vad fan hon är. fokusera på vad hon ska bli[wink]

stackarsfilur:

men det kan ju lika gärna vara vänskapligt menat...?

ja, men nu vet du ju iaf att hon tycker om att umgås med dig! bara att få henne lite förvirrad nu, så blir hon intresserad ska du se.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självmord,d löser alla problem och skapar inga nya efteråt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

bara att få henne lite förvirrad

Förvirrad??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berätta att du gillar henne, lika bra att få ut det direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Förvirrad??

men ge henne dubbla signaler så hon börjar se dig som en potentiell pojkvän[mad]
träffa henne, umgås. var lite närgången, lite extra söt och mja kör så ett tag. det funkar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

men ge henne dubbla signaler så hon börjar se dig som en potentiell pojkvän[mad]
träffa henne, umgås. var lite närgången, lite extra söt och mja kör så ett tag. det funkar[y]

Okej, du låter smart [y]

Men OM hon är kär i nån annan är det väl knappast mycket att göra (ja jag kanske är negativ...?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Men OM hon är kär i nån annan är det väl knappast mycket att göra (ja jag kanske är negativ...?)

har hon starka känslor för någon annan så har hon ju det, men det vet du inte till 100% eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

har hon starka känslor för någon annan så har hon ju det, men det vet du inte till 100% eller?

Nej, inte 100 men....


   
SvaraCitera