Aviseringar
Rensa alla

Mitt liv suger, det gör de verkligen.


Ämnesstartare

Jag har varit utseende beroende hela mitt liv, till och med före puberteten. Min vardag börjar med att kolla mig i toalett spegeln. Och att man tar med toalett spegeln till olika rum. För att kolla hur man ser ut i olika ljus. I skolan går jag säkert varannan lektion till toan (För att kolla spegeln) Blir väldigt orolig när jag inte vet hur man ser ut utanför toan. När man inte har en spegel att kolla i. Kan tycka ibland att alla är snyggare än mig. Jag skulle aldrig kunna tänka att jag ser bra ut. Om jag inte kollar samtidigt som någon annan i en spegel, så kan jag inte avgöra om man ser bra ut.

Och de här med tjejer. Jag har ALDRIG haft en tjej, eller kysst en tjej [n] Jag börjar tro att jag har socialfobi, faktiskt. Jag skrattar aldrig, umgås aldrig. Är en riktig "outside" på rasterna.

Kan skriva mina tankar under en dag: Va ful jag är idag, i det här bra ljuset som min mamma till och med ser bra ut i. Tänk hur ful jag kommer var i dåligt ljus. *På lektionen* Ingen tjej kollar på mig, men dom kollar och pratar med x. *Rasterna* Va snygg hon var, henne ska jag undvika att kolla och prata med. *Lunchen* Kollar upp lite snabbt och ser mig omkring, om någon kollar på mig. Så är min dag i skolan. Det känns som att man aldrig skulle få en tjej. Blir så svettig om händer,fötter,armhålor. Och att hon skulle ändra sig direkt hon fick se mina bristningar, och känna min hemska andedräkt. Eller höra mitt hemska skratt. Snälla hjälp mig någon. Mår så dåligt över mitt liv, snälla inga oseriösa svar, tack.


   
Citera

Vad självupptagen du är.


   
SvaraCitera

jag mår också dåligt och mitt liv är också bajs. alla mina vänner tar studenten till sommaren men jar går bara första året i gymnasiet (har gått om 2 år pga frånvaro) och kommer inte klarar det den här gången heller. har heller aldrig haft en tjej men det kan bero på att jag föraktar människor ifall de så lite som lyssnar på dåig musik

hur du mig gnälla om allt?

du ska dock få ett tips kompis

SKIT I UTSEENDET!!!!!!!!!!!!!!! går du runt och tänker på skiten blir det ju bara värre. tror du alla är perfekta eller? alla svettas vi och alla har vi dålig andedräkt ibland. käka tuggummi och använd deoderant.

och jag fattar inte din dag i skolan? vill du att tjejer ska kolla på dig eller vad? vill du få kontakt med nån så kan fram och snacka med nån


   
SvaraCitera

Du kanske borde börja i någon aktivitet eller så, för att få bättre självförtroende och lära dig umgås med andra. Finns det något du tycker om att göra och känner dig bekväm med?


   
SvaraCitera

mitt liv suger hårdast! bevis = Jag vill bli döden, hade varit fräckt. Kommer aldrig hända för jag tror inte på han[cry] there it is![blush]


   
SvaraCitera

Vilken extremt självupptagen och dum tråd. Vänta bara tills riktiga problem dyker upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdfkatt:

Du kanske borde börja i någon aktivitet eller så, för att få bättre självförtroende och lära dig umgås med andra.

Tränar ju en hel delpå gym. Så pratar gör man med folk.


   
SvaraCitera

antrax:

Vad självupptagen du är.

isola:

Vilken extremt självupptagen och dum tråd.

hur hade ni blivit om ni bara umgicks med er själva?


   
SvaraCitera

internet:

hur hade ni blivit om ni bara umgicks med er själva?

Hade tänkt på andra hela tiden pga vill inte vara ensam.


   
SvaraCitera

JMartinH:

Tränar ju en hel delpå gym. Så pratar gör man med folk.

Men då lider du i alla fall inte av socialfobi. Umgås med grabbarna på gymmet, fråga om någon har lust att hitta på något kul!

Och för att undvika spegeln: Skaffa en frisyr som du känner dig snygg i, köp dig en ny skjorta samt en god parfym.


   
SvaraCitera

isola:

Hade tänkt på andra hela tiden pga vill inte vara ensam.

det tror jag inte alls, du hade snarare frågat dig vad som är fel på dig, eftersom ingen annan vill umgås med dig. risken är stor att man då även skapar fel hos sig själv för att förklara läget.


   
SvaraCitera

internet:

det tror jag inte alls, du hade snarare frågat dig vad som är fel på dig, eftersom ingen annan vill umgås med dig. risken är stor att man då även skapar fel hos sig själv för att förklara läget.

Sådana tankar hade säkerligen dykt upp, men ensamhet är inte detsamma som att vara full av sig själv.


   
SvaraCitera

isola:

Sådana tankar hade säkerligen dykt upp, men ensamhet är inte detsamma som att vara full av sig själv.

eftersom självet är ett resultat av sin omgivning så är det till viss del så, jo. dock finns internet och annan (mest ensidig) kommunikation, så man blir aldrig själv, även om man är ensam.


   
SvaraCitera

internet:

hur hade ni blivit om ni bara umgicks med er själva?

Hur ska man kunna se andra om man bara tänker på hur man själv uppfattas?


   
SvaraCitera

antrax:

Hur ska man kunna se andra om man bara tänker på hur man själv uppfattas?

det är en negativ spiral, naturligtvis.


   
SvaraCitera