Aviseringar
Rensa alla

Mitt ljud fungerar inte! Hjälp!


Ämnesstartare

Hej.

Ljudet på min bärbara dator fungerar inte.. Eller det går inte att spela högt. Om jag stoppar i hörlurar och slår på musik så fungerar det, men inte om jag drar ut hörlurarna.

Om jag klickar på volymkontrollen nere i aktivitetsfältet till höger så visar det liksom att ljudet år på, ("det gröna" i volymkontrollen går upp och ner i takt med musiken)..

Hur ska jag fixa detta? [confused]


   
Citera

du kan bara spela lågt alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

du kan bara spela lågt alltså?

ljudet fungerar inte att spela så att det hörs genom datorns högtalare (alltså de som sitter inbyggt i den bärbara datorn, har inga externa högtalare).

Men om jag har hörlurar i datorn så går det att lyssna genom hörlurarna, men när jag drar ut hörlurarna så låter det ingenting..


   
SvaraCitera

högtalarna är väl paj då


   
SvaraCitera

Starlights:

ljudet fungerar inte att spela så att det hörs genom datorns högtalare

kolla drivrutinen för ljudet.


   
SvaraCitera

eller så testar du att starta om datorn


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

eller så testar du att starta om datorn

[love][love][love]


   
SvaraCitera

Neutron:

[love][love][love]

vad [blush] mitt ljud strular iblaaaaaaaaaaaaand
och då äre bara att stsrta om [mad]


   
SvaraCitera
Draft

om ljudet har funkat tidigare kan man göra en systemåterställning och kolla om det funkar. hade sådant problem med min stationära en gång i tiden. fast då var problemet att vissa frekvenser lät ashögt och allt annat var lågt


   
SvaraCitera

Uppdatera drivrutinerna. Kör Windows 7 på min bärbara o de jävlas me drivrutinerna för datorns högtalare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu funkar det igen! [bigsmile]

vet inte vad jag har gjort för att få det att funka, men det fungerar då.. Det kanske bara var att starta om datorn några gånger som behövdes trots allt.. [rolleyes]


   
SvaraCitera