Aviseringar
Rensa alla

Mitt ögonlock


Srbija:

Jag känner inte någonting irriterande i mitt öga.

Att ögat blir irriterat är inte samma sak som att man känner något irriterande. Det brukar rinna lite men känns inte alltid. Ögonlocken kan bli svullet av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Att ögat blir irriterat är inte samma sak som att man känner något irriterande. Det brukar rinna lite men känns inte alltid. Ögonlocken kan bli svullet av det.

Aha .. Tack för ditt svar.


   
SvaraCitera

Srbija:

Aha .. Tack för ditt svar

Varsågod. Har du testat med ögondroppar? Det kanske hjälper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Har du testat med ögondroppar?

På vilket sätt hjälper det? Dessutom brukar det ändå gå bort efter några dagar och sedan så 'hänger' det väldigt lite .. Det är som att huden över ögonlocket på något sätt har blivit lite tjockare.


   
SvaraCitera

Det kan hjälpa på olika sätt som att "lugna" ögat mot irritation, o i vissa fall dämpa svullnad om nu det är orsaken till att det hänger. Dessutom hjälper ögondroppar om man har överansträngt ögonen. Men om du inte störs av det och det försvinner efter några dagar är det nog bättre att låta det vara, om man inte vet orsaken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

vad är den vanligaste orsaken till att ett ögonlock hänger?

Den ena muskeln som håller upp ögat är svagare än det andra. En tjej i min klass fick operera till det så att ena ögonlocket skulle se normalt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Den ena muskeln som håller upp ögat är svagare än det andra. En tjej i min klass fick operera till det så att ena ögonlocket skulle se normalt ut.

SÄG INTE SÅ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

SÄG INTE SÅ

varför inte? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

varför inte? 😮

Du ger mig ångest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Du ger mig ångest.

Men det är sant 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Men det är sant 😮

Du hade inte behövt säga det till mig ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Du hade inte behövt säga det till mig ..

Men du ville ju ha svar ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

Men du ville ju ha svar ..

Svar ja, men inte berättelser ..


   
SvaraCitera

hjärnblödning....


   
SvaraCitera

Finns en sjukdom som gör att musklerna i kroppen blir trötta, en väldigt vanligt sak inom den är att ögonlocken hänger.


   
SvaraCitera