Aviseringar
Rensa alla

Mitt öra är svullet och gör ont efter håltagning i brosket?!


Ämnesstartare

Jag tog hål i örat (längst upp vid brosket) för ungefär 1 och 1 halv vecka sen hos en frisör. Jag har varit väldigt dålig på att rengöra det så har bara gjort det ibland och imorse när jag vaknade gjorde örat ont. Antingen inbillar jag mig eller ngt för sen fick jag också ont i huvudet och käken på den sidan jag har hålet. Och sen nu när jag kom hem från skolan var örat svullet och gör fortfarande väldigt ont och lixsom dunkar. Jag rengjorde det nyss och aa. Min pappa sa att jag skulle ta ut det men jag vill inte! Nån som har varit med om ngt liknande? Kommer svullnanden/det onda gå över eller måste jag ta ut örhänget? Hellst vill jag ju inte ta ut det men ifall jag måste så måste jag vell.. Tacksam ifall nån kan hjälpa mig!


   
Citera
Ämnesetiketter

Det gör hemskt ont, länge också.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Så går det när man piercar sig hos en frisör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Så går det när man piercar sig hos en frisör.

vad menar du? Det spelar ju ingen roll om man piercar sig där eller piercar sig på en studio? ;s


   
SvaraCitera

Juliaaviola:

ad menar du? Det spelar ju ingen roll om man piercar sig där eller piercar sig på en studio? ;s

det var en pistolhåltagare va?


   
SvaraCitera

Juliaaviola:

vad menar du? Det spelar ju ingen roll om man piercar sig där eller piercar sig på en studio? ;s

De flesta frisörer, guldsmeder och liknande använder sig utav håltagningspistol. Pistolen sliter upp ett hål istället för att bara skära igenom vävnaden på det sätt en kanyl gör. Det leder oftast till mycket ärrbildning och längre läktid. En pistol är dessutom väldigt svår att få helt steril och används flera gånger, man byter bara örhänge. En kanyl används en gång och slängs sedan. Infektionsrisken är därför mycket större när man gör hål med pistol.

Sedan tar de på sådana ställen sällan bra hänsyn till renlighet och sterilitet. De piercar oftast utan skyddshandskar och nöjer sig med att badda lite desinficerande medel på stället som ska piercas. Sedan har ju knappast en frisör lika stor kunskap om piercingar och piercingskötsel som en riktig piercare har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

De flesta frisörer, guldsmeder och liknande använder sig utav håltagningspistol. Pistolen sliter upp ett hål istället för att bara skära igenom vävnaden på det sätt en kanyl gör. Det leder oftast till mycket ärrbildning och längre läktid. En pistol är dessutom väldigt svår att få helt steril och används flera gånger, man byter bara örhänge. En kanyl används en gång och slängs sedan. Infektionsrisken är därför mycket större när man gör hål med pistol.

Sedan tar de på sådana ställen sällan bra hänsyn till renlighet och sterilitet. De piercar oftast utan skyddshandskar och nöjer sig med att badda lite desinficerande medel på stället som ska piercas. Sedan har ju knappast en frisör lika stor kunskap om piercingar och piercingskötsel som en riktig piercare har

jaha, jo du har nog rätt haah (a)


   
SvaraCitera

Tog ca 6 månader för min i brosket att läka. Har tagit ut den nu men ah, det tog ett tag innan man kunde sova på den osv, försök att inte sova på den sidan och tvätta den två gånger per dag typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade min i lite mer än ett halvår.
Piercad med kanyl. Blev bara en stor böld bakom den och den läkte aldrig. Tvättade, hjälpte inte. Bye bye broskpiercing var det bara.


   
SvaraCitera

Capture:

bara skära igenom vävnade

En kanyl skär inte. Skillnaden är att en kanyl förflyttar huden jämnt istället för att pressa sig igenom vävnaden.


   
SvaraCitera

Har alldig förstått vitsen me å hänga mängder grejjer i öron å i ansiktet. Klart att de blir inflamerat! De blir ju ett sår eller hur. Pillar man i grejjer som inte ska va där som inte e tillräcklit rent blir de ju så. Ja e nog ensam om att tycka de e asfult å man ser ut som en vedspis när folk hänger ansiktet fullt me skrot. Förlåt i så fall.


   
SvaraCitera

Får fortfarande ont ibland trots att det gått åtta månader sedan jag tog hål i brosket.
Har märkt att det svullnar och blir infekterat om jag har tighta örhängen minst ett halvår efter håltagning. Testa att ha i en ring som är lätt att röra på och rengöra.


   
SvaraCitera

stentuff:

En kanyl skär inte. Skillnaden är att en kanyl förflyttar huden jämnt istället för att pressa sig igenom vävnaden

De flesta piercare använder nålblad nu för tiden, som skär ett jämt skär istället för att pressa isär vävnaden. [smile]


   
SvaraCitera

mitt öra svällde upp så att man inte ens såg konturerna av brosket [y]
dunkade och gjorde förbannat ont, hade feber och allt sög
rengjorde som man skulle, men det blev ett helvete så jag tog ut smycket och nu har jag en knöl där hålet brukade vara
inte nice alls


   
SvaraCitera