Aviseringar
Rensa alla

Mitt ordförråd blir mindre! [sad]


Ämnesstartare

Jag känner att mitt ordförråd blir bara mindre och mindre med tiden! Ibland när jag pratar så märker jag att ord fattas i mitt huvud, ord som jag har kunnat förut, men som bara försvunnit [sad] Detta oroar mig, det blir bara svårare och svårare för mig att kommunicera med folk.

Dessutom så när jag tänker för mig själv, så tänker jag alltid på engelska. Och ibland så känns det som om mitt engelska ordförråd är större än mitt svenska. Ibland när jag glömmer bort ord på svenska så kan jag fortfarande ordet på engelska. [sad] Finns det någon annan som är i en liknande situation?


   
Citera

afasi


   
SvaraCitera

kallas det


   
SvaraCitera

Mitt ordförråd förändras beroende på mitt psykiska mående och vem jag umgås med.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Mitt ordförråd förändras beroende på mitt psykiska mående och vem jag umgås med


   
SvaraCitera

Yogi:

ibland så känns det som om mitt engelska ordförråd är större än mitt svenska. Ibland när jag glömmer bort ord på svenska så kan jag fortfarande ordet på engelska. [sad]

Samma här. Har alltid föredragit att prata engelska också, så jag har inte brytt mig om att uppdatera min svenska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Samma här. Har alltid föredragit att prata engelska också, så jag har inte brytt mig om att uppdatera min svenska.

Skulle va bra om vi började snacka engelska här i sverige istället för svenska! [smile]


   
SvaraCitera

Yogi:

Skulle va bra om vi började snacka engelska här i sverige istället för svenska! [smile]

Jaa precis. Jag låter smartare på engelska. [bigsmile]
Däremot har jag jättesvårt att spontanprata på engelska, typ om nån kommer fram och frågar vart Konsum ligger. Jag blir jättedarrig på rösten och orden bara försvinner ur huvudet på mig.


   
SvaraCitera

feel your pain.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Mitt ordförråd förändras beroende på mitt psykiska mående och vem jag umgås med.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Mitt ordförråd förändras beroende på mitt psykiska mående och vem jag umgås med.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Mitt ordförråd förändras beroende på mitt psykiska mående och vem jag umgås med.


   
SvaraCitera

Men lös korsord. Seriöst, det är jättebra. Och diskutera med poeter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Men lös korsord. Seriöst, det är jättebra. Och diskutera med poeter.

Ja! Jag ska börja läsa mer också. [smile]


   
SvaraCitera

Yogi:

Finns det någon annan som är i en liknande situation?

Ja, jag[party]


   
SvaraCitera