Aviseringar
Rensa alla

Mitt paket från Tyskland har öppnats och kollats av tullen...


Ämnesstartare

... Hela TRE gånger i natt. Fick ett av paketen för en vecka sedan, det gick igenom hur bra som helst trots att det också innehöll 13,5kg torkade örter. Men de andra två paketen har suttit fast, öppnats, packats om o.s.v. för att de innehöll 23kg torkade örter, ahaha. [bigsmile] Alla tre kollin skickades samtidigt från Tyskland och från samma företag.

Undrar vad de tänkte när de scannade paketen, det är troligtvis bara helt genomskinliga påsar mycket av örterna ligger i. En säck bör det dock tydligt stå kaninchenfutter(eller liknande, kan ej tyska) på själva säcken. Men aja.

Vet någon hur det blir med ersättningar o.s.v. om de har förstört någonting? För antar att det är på grund av att de misstänkte droger som de har öppnat och joxat i dem, de behöver väl inte ta speciellt mycket för att drogtesta innehållet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vet någon hur det blir med ersättningar o.s.v. om de har förstört någonting?

Har tullen förstört någonting?


   
SvaraCitera
sincan

Omänskligt stora mängder örter[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Har tullen förstört någonting?

Ingen aning, posten har krånglat så har ej fått paketet ÄNNU.

sincan:

Omänskligt stora mängder örter

Har ju tre vuxna kaniner + några bebisar som ska ha mat.


   
SvaraCitera

Men vad omiljövänligt att importera foder från tyskland [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ingen aning, posten har krånglat så har ej fått paketet ÄNNU.

Ok, jag tror inte att det är någon risk att tullen har förbrukat alla dina örter, även om sådant sker ibland, och har de förbrukat alla dina örter så bör du kunna kräva ersättning.

elverpigen:

Men vad omiljövänligt att importera foder från tyskland

Hur vet du att det är "omiljövänligt"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter kaniner örter? [confused]


   
SvaraCitera

Men löjla er inte, klart det blir utsläpp när man fraktar lver femtio kilo gods från tyskland när ts bor i höskördarland.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Men löjla er inte, klart det blir utsläpp när man fraktar lver femtio kilo gods från tyskland när ts bor i höskördarland.

Nu är jag inget proffs på kaninfoder, men jag tror knappast allt görs i Sverige. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Men vad omiljövänligt att importera foder från tyskland

Japp, absolut! Det finns tyvärr INGET spannmålsfritt kaninfoder som har växttråd över 19% (det jag köper ligger på 26-30%) + är ekologiskt i Sverige. Så jag bryr mig inte direkt om miljön när det kommer till mina kaniners foder som jag är sjukt pedantiskt med. De ska ha det bästa. Höet kommer från Göteborg och är ekologiskt det med. Alla grönsaker som de får är svenska, ekologiska och obesprutade men det finns ju tyvärr inte jämt att köpa.

mrman:

Äter kaniner örter?

Ja, absolut.

elverpigen:

Men löjla er inte, klart det blir utsläpp när man fraktar lver femtio kilo gods från tyskland när ts bor i höskördarland.

Ja, som sagt, höet är från Götet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Nu är jag inget proffs på kaninfoder, men jag tror knappast allt görs i Sverige.

Geigerzähler:

Det finns tyvärr INGET spannmålsfritt kaninfoder som har växttråd över 19% (det jag köper ligger på 26-30%) + är ekologiskt i Sverige.

De flesta svenska foder ligger på 11-16% växttråd, vilket inte är acceptabelt enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Ok, jag tror inte att det är någon risk att tullen har förbrukat alla dina örter, även om sådant sker ibland, och har de förbrukat alla dina örter så bör du kunna kräva ersättning.

Ja, vissa örter har jag beställt 100g av så det finns väl risk för att de har förbrukat vissa. Vet dock inte riktigt var jag skall vända mig för ersättning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Men vad omiljövänligt att importera foder från tyskland

Att äta kött är nog 100ggr värre, att åka bil varje dag är otroligt mycket värre, att äta gurka på vintern är värre, så just frakten ska man nog inte gråta över förrän man själv bor i en grotta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, vissa örter har jag beställt 100g av så det finns väl risk för att de har förbrukat vissa. Vet dock inte riktigt var jag skall vända mig för ersättning.

För att testa behövs knappt något, om de trodde att det var knark behandlade de nog paketen som en nyfödd, och efteråt tror jag knappast de började mumsa på det själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

För att testa behövs knappt något, om de trodde att det var knark behandlade de nog paketen som en nyfödd, och efteråt tror jag knappast de började mumsa på det själva.

Så bra! Har dock bekanta som ha fått hela sina paket totalförstörda i tullen, sönderskurna och sådant. [sad]


   
SvaraCitera