Aviseringar
Rensa alla

Mitt paket från Tyskland har öppnats och kollats av tullen...


Geigerzähler:

Japp, absolut! Det finns tyvärr INGET spannmålsfritt kaninfoder som har växttråd över 19% (det jag köper ligger på 26-30%) + är ekologiskt i Sverige. Så jag bryr mig inte direkt om miljön när det kommer till mina kaniners foder som jag är sjukt pedantiskt med. De ska ha det bästa. Höet kommer från Göteborg och är ekologiskt det med. Alla grönsaker som de får är svenska, ekologiska och obesprutade men det finns ju tyvärr inte jämt att köpa.

det här kan vara det sjukaste jag läst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det här kan vara det sjukaste jag läst

Hurså? Har man djur så ska man ta hand om dem på bästa sätt.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Hurså? Har man djur så ska man ta hand om dem på bästa sätt.

det finns ju nivåer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det finns ju nivåer

Fast alla veterinärer rekomenderar spannmålsfritt och hög växttråd (över 20% säger de som är smådjursexperter på exotiskadjurkliniken som jag går på), får alltid beröm för mina foderstater.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Fast alla veterinärer rekomenderar spannmålsfritt och hög växttråd (över 20% säger de som är smådjursexperter på exotiskadjurkliniken som jag går på), får alltid beröm för mina foderstater.

oj veterinärer brukar ju bara rekommendera det dom själva säljer (har inte så stort förtroende över veterinärer och matrekommendationer)


   
SvaraCitera

Ah okej tolkade det aom att höet inte var gott nog i sverige utan du inporterade tyska örter istället, men då hänger jag med.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

oj veterinärer brukar ju bara rekommendera det dom själva säljer (har inte så stort förtroende över veterinärer och matrekommendationer)

Du tror hon importerar själv från tyskland för att veterinären saluför det? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

oj veterinärer brukar ju bara rekommendera det dom själva säljer (har inte så stort förtroende över veterinärer och matrekommendationer)

Ja, det gör de ju, oftast. Om man inte har min veterinär som faktiskt erkänner att jag har bättre foder. [smile]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, det gör de ju, oftast. Om man inte har min veterinär som faktiskt erkänner att jag har bättre foder. [smile]

fast jag vill nig hävda att det nog inte är så fruktansvärt noga. dina djur äter ju bättre mat än vad du gör antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

fast jag vill nig hävda att det nog inte är så fruktansvärt noga. dina djur äter ju bättre mat än vad du gör antar jag

Jo, de ska ju äta de näringsvärden som de ska ha. Så det är viktigt, som fan. Felutfodring är vanligaste dödsorsaken hos kaniner. De äter bättre än jag, ja, men det är ej så noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, vissa örter har jag beställt 100g av så det finns väl risk för att de har förbrukat vissa. Vet dock inte riktigt var jag skall vända mig för ersättning.

Enklast är väl att mejla eller ringa deras växel och förklara din situation om tullen har förbrukat stora mängder.

http://www.tullverket.se/kontaktaoss/skickaepost/formular/skickaepostmedsynpunkt...

http://www.tullverket.se/kontaktaoss/ring.4.4ab1598c11632f3ba9280003641.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Så bra! Har dock bekanta som ha fått hela sina paket totalförstörda i tullen, sönderskurna och sådant.

Är det inte lite svårt att skära sönder örter? De försluter ju paketen igen sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gick det bra att hämta i morse??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hela tiden vetat om att din djurhållning varit en enda stor cover för narkotikasmuggling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tullen måste ha tagit semester. Jag har också ett paket som legat hos tullen sedan i söndags. Dock med elektronik och inte med torr foder [wink]


   
SvaraCitera