Aviseringar
Rensa alla

Mitt största misstag och det jag ångrar mest


Ämnesstartare

okej, jag har gjort något otroligt dumt och onödigt idag.
Inte ens likt mig. jag brukar inte snatta. men jag blev iallafall fast för snatteri i ett varuhus. det är serously det värsta som hänt mig i mitt liv.
inte nog med att jag måste betala minst 4000 kr men det värsta av allt som plågar mig mest är att min familj är så besvikna och ledsna på mig så jag har lust att bara gråta för deras skull. det gör jag med, och lite för min med fast jag antar att jag förtjänar dethär.
hela sommaren är förstörd och jag mår fruktansvärt dåligt.
och snälla, jag vet att man inte gör sånt och att jag kan skylla mig själv men skriv inte nu en massa skit som bara gör mig ännu ledsnare.
ni har ingen aning hur tom och sorlig jag känner mig nu, men måste bara skriva av mig.
Om ni inte varit i denna situation så är det omöjligt för er att veta hur uselt det känns. så säg inget dumt eller kritisera mig inte nu, utan ge istället råd hur jag ska gå vidare och få mitt samvete balanserat igen?
känner mig tom inuti, mest pga av att min familj är så ledsna, vilket är en självklarhet att de är men kan inte leva med det och vet inte vad jag skall göra för att rycka upp migsjälv!

ni som snattar ofta eller brukar göra det, det är kanske roligt ända tills ni blir fast. då är det allt annat än roligt och ni kan omöjligt veta hur det känns om ni inte varit i den situationen. Mitt samvete är så dåligt att jag nästan känner mig febrig.

anyways, man lär sig väl av sina misstag och dethär var nog det sista misstaget jag kommer att göra, medvetet ivf.

dethär blev säkert en råddig text men det kvittar. det känns bättre att ha skrivit av sig lite.


   
Citera
Ämnesetiketter

Aw. Men nu har du lärt dig att inte göra om det iaf. Alla gör misstag!


   
SvaraCitera

Se det som en erfarenhet. Inte ett misstag.
Du behövde åka fast för att sluta, eller hur? [y]


   
SvaraCitera

acceptera


   
SvaraCitera
Vision

putti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så kan det gå...


   
SvaraCitera

äh, snatteri är ju inget farligt. prata igenom det med dina föräldrar och förklara hur dåligt du mår. deras besvikelse kommer att lägga sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man måste göra misstag i livet, du kommer säkert göra värre saker. Det brukar alltid kännas bättre efter man har sovit också xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Se det som en erfarenhet. Inte ett misstag.
Du behövde åka fast för att sluta, eller hur?

ja, tack för peppningen. glömde nämna att jag fick en prick i registret. hur länge finns den där? tills jag dör?

dzjugasjvili:

äh, snatteri är ju inget farligt. prata igenom det med dina föräldrar och förklara hur dåligt du mår. deras besvikelse kommer att lägga sig.

kanske inte normalt men för mig var det här katastrof.
har förklarat åt mamma redan men pappa kommer inte att tala med mig ens, svårt att förklara åt någon som inte vill höra på. [sad]


   
SvaraCitera

Det var väll jävligt onödigt!


   
SvaraCitera

Vad snattade du som fick dig att betala fyra lakan?[tard]


   
SvaraCitera

prosit:

hur länge finns den där? tills jag dör?

5 år. sen gör det inget att du finns med i brottsregistret så länge du inte begår nya brott.

prosit:

kanske inte normalt men för mig var det här katastrof.
har förklarat åt mamma redan men pappa kommer inte att tala med mig ens, svårt att förklara åt någon som inte vill höra på. [sad]

så länge dina föräldrar inte är dumma i huvudet, vilket jag hoppas att de inte är, så kommer de nog att mjukna med tiden. vänta ett tag, så kommer du säkert kunna prata med din pappa om det.


   
SvaraCitera

just det ja, hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TungviktarN:

Det var väll jävligt onödigt!

det visste jag redan, onödig kommentar.

Nachac:

Vad snattade du som fick dig att betala fyra lakan?

usch, så lågt så vill inte ens skriva det. förlåt.

dzjugasjvili:

5 år.

det påverkar väl inte om man söker sommarjobb eller om man slipper in till en ny skola eller ej?

dzjugasjvili:

vänta ett tag, så kommer du säkert kunna prata med din pappa om det.

ja, men han kommer aldrig mera att ha samma förtroende för mig som förut, det svider ganska rejält att veta. nej, dumma är de absolut inte, tvärtom de bästa som finns. men det var jag som fuckade upp det för mig så det är mig det är fel på idethär fallet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

hur gammal är du?

15 men fyller 16 efter någon månad.


   
SvaraCitera