Aviseringar
Rensa alla

Mitt uppkopplade liv - Diskussionstråd


Ämnesstartare

I fredags släppte vi rapporten Mitt uppkopplade liv. Det är en rapport som vi gjort tillsammans med Samsung. Den presenterar era svar på våra frågor om det uppkopplade livet, vad ni gör online, vad som är bra och dåligt med att vara uppkopplad och vad som kan göras för att onlinelivet ska bli ännu bättre. Nu vill vi gärna veta vad ni tycker om resultatet! Läs rapporten och bilda dig en egen uppfattning!

Är det något du blir förvånad över? Håller du med eller håller du inte med? Något du skulle velat fråga om du fick skriva frågorna?

Rapporten kan du ladda ner och läsa här.


   
Citera

så mycket text


   
SvaraCitera

Jag håller inte med.

Att man blir osocial, det är inte en nackdel!

Göra skolarbeten

i min erfarenhet, har skolan varit skräp. åtminstone grundskolan, alltså. Jag hoppas att gymnasiet är bra, men jag tvivlar på det.

Har unga behov av att prata om sitt uppkopplade liv och pratar de om det redan idag? I såna fall med vem? Närmare hälften anger att de inte pratar med någon om det uppkopplade livet idag och att de inte heller har något behov av det. 12% uppger att de inte pratar med någon idag men att de skulle vilja göra det. En av fyra (24%) anger att de pratar med sina kompisar, 17% pratar med sina föräldrar och 12% pratar om det i skolan.

jag, å andra sidan, har inget val! Mina föräldrar förföljer det jag gör på YouTube och förmodligen andra webbplatser också.

man kan få stöd och pepp

det låter fel.

man presterar sämre i skolan

igen, skolan är, i min erfarenhet, skräp.

17% anger att man blir utsatt för mobbning, hot och hat

det här får mig att undra om jag har blivit utsatt för dessa så kallade mobbning, hot, och hat. jag vet inte vad som räknas

man känner sig ensam.

snarare motsatsen, skulle jag säga!

Ett sätt att fly från den fysiska världen

och ni menar att det är dåligt?!

Vem tycker du bär ansvaret för att förändra och förbättra det uppkopplade livet och hur vi använder oss av tekniken?

Jag själv Sociala medier (företag som: Facebook och Snapchat) Föräldrar Influencers och andra förebilder Företag som säljer uppkopplade produkter Skolan Media (TV, tidningar, radio)

lol. skum fråga, skummare svar

Att näthatet minskar

vad betyder näthat


   
SvaraCitera

hxiley:
så mycket text

ungdomar nu för tiden, orkar inte läsa längre texter. 


   
SvaraCitera

123fendas:

ungdomar nu för tiden, orkar inte läsa längre texter. 

min fot smärtar, har inte tillräckligt med ork att bry mig om vad svenskar gör på nätet


   
SvaraCitera

hxiley:

min fot smärtar, har inte tillräckligt med ork att bry mig om vad svenskar gör på nätet

mitt öga smärtar...

jag hoppas att din smärta avtagar snart.


   
SvaraCitera

123fendas:

mitt öga smärtar...

jag hoppas att din smärta avtagar snart.

hoppas din blir värre


   
SvaraCitera

hxiley:

hoppas din blir värre

elak Ledsen


   
SvaraCitera

123fendas:

vad betyder näthat

När man sårar någons känslor över internet. Alltså inte riktigt hat eller mobbning. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

När man sårar någons känslor över internet. Alltså inte riktigt hat eller mobbning. 

du är ful


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

När man sårar någons känslor över internet. Alltså inte riktigt hat eller mobbning. 

Folk sårar mina känslor över internet DAGLIGEN! Mordhot! Men jag klagar inte.

Folk är för känsliga!


   
SvaraCitera

123fendas:

Folk sårar mina känslor över internet DAGLIGEN! Mordhot! Men jag klagar inte.

Folk är för känsliga!

Ja, det är så fånigt som det kan bli.


   
SvaraCitera