Aviseringar
Rensa alla

Mitt xbox är nästan sönder :0!


Ämnesstartare

Mitt xbox kan knappt läsa av skivor längre! [cry] Tror det är något fel med CD-spelaren inne i xboxet. När jag försöker spela på xboxet, så står det bara "To play this game, put it in an Xbox 360 console". Det är typ som om xboxet inte vet att det är ett xbox! [chocked]

För någon månad öppnade jag mitt xbox 360 för att det var så myckt damm i. Där inne hittade jag sjukt mycket dammtussar som den hade samlat på sig. Kan det kanske vara så att det är jätte mycket damm inne i själv saken som läser av skivor? Går det att byta ut den? Vad skulle det kosta tror ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

brukar inte xbox 360 repa skivor jättemycket? kanske är det?


   
SvaraCitera

Hände mig med några gånger med mitt förra Xbox 360 men det gick över, men istället så fick jag disc unreadable när jag spelade. Sen fick den RRoD och jag köpte ny konsol.


   
SvaraCitera

CD-läsartvätt?
Funkar sådana?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

brukar inte xbox 360 repa skivor jättemycket? kanske är det?

Det är inte skivan det är fel på. Mitt halo 3 har typ tusentals repor, men det funkar ännu, helt otroligt. Men nya spel som vi köper, som är helt repfria funkar knappt.


   
SvaraCitera

Skicka in den på lagning? Tar ju bara en vecka


   
SvaraCitera

om du inte har nån garanti kvar kan du ju alltid testa med tryckluft på burk och en cd skriva med borstar på som rengör dvd spelaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

brukar inte xbox 360 repa skivor jättemycket? kanske är det?

Det var så förut att xboxen repade skivor om skivan snurrade för snabbt, men idag så kan man installera spelet på hårddisken då läser den inte av från cd:n utan från hårddisken.


   
SvaraCitera

LillP:

Det var så förut att xboxen repade skivor om skivan snurrade för snabbt, men idag så kan man installera spelet på hårddisken då läser den inte av från cd:n utan från hårddisken.

ja okej fett hur?
har iofs köpt en begagnad så vet inte om den är ny nog för det men den har 60gb hårddisk så några spel borde det gå med.


   
SvaraCitera

inget mer halo?!![cry]


   
SvaraCitera

Yogi:

Det är typ som om xboxet inte vet att det är ett xbox!

skicka den till psykhemmet![bigsmile]

Yogi:

Går det att byta ut den?

kolla me ​Chipper.se, de kan säkert fixa den åt dig[wink]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera