Aviseringar
Rensa alla

Mjölk


Ämnesstartare

Har fått nys om att överkonsumtion av mjölk ökar risken för prostatacancer ganska mycket. Har dessutom hört talats om att mjölk inte är "avsett" att drickas av vuxna människor, bland annat refererar de till andra länder där de inte dricker mjölk alls. Dessutom så verkar det vara ytterst ovanligt med prostatacancer i de länderna.

Så vad ska man dricka om man inte dricker mjölk? Leva på Coca cola? Låter helt ofattbart. Vad ska man dricka när man tränar om inte mjölk, tvivlar på att dricka läsk eller saft skulle vara så givande [tired]

För övrigt verkar det som att all form av konsumtion av allting annat är farligt. Alldeles som det är meningen att man inte ska äta så jädrans mycket som alla gör nu för tiden. Någon som håller med?


   
Citera

sylar:

För övrigt verkar det som att all form av konsumtion av allting annat är farligt. Alldeles som det är meningen att man inte ska äta så jädrans mycket som alla gör nu för tiden.

överkonsumtion är aldrig bra, oavsett vad det gäller.

drick vatten. det är liksom det vatten är till för. [zzz]


   
SvaraCitera

sylar:

Så vad ska man dricka om man inte dricker mjölk? Leva på Coca cola?

Vatten?


   
SvaraCitera

mm... mjölk [bigcheers]


   
SvaraCitera

sylar:

Har dessutom hört talats om att mjölk inte är "avsett" att drickas av vuxna människor,

no shit?? haha aldrig lagt märke till att mjölken kommer ur en kossa?[bigsmile]


   
SvaraCitera

det blir säkert bra. tänker fortsätta dricka mjölk


   
SvaraCitera

sylar:

Har dessutom hört talats om att mjölk inte är "avsett" att drickas av vuxna människor

Mjölk är naturligtvis avsett att drickas av kornas ungar, kalvar. Drick vatten.


   
SvaraCitera

vatten då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon här som enbart dricker vatten? Isåfall en eller två på hela forumet, de andra ljuger.

iosib:

drick vatten. det är liksom det vatten är till för. [zzz]

Nintendo:

Vatten?

Kan ju inte dricka vatten hela tiden. Förresten så smakar det skit och passar inte till något man äter. Jag har nog aldrig sett en människa enbart dricka vatten, aldrig faktiskt. Däremot så har jag sett väldans många som köper vatten, när det finns så bra vatten här i sverige. Vilken waste.

Tilda1988:

no shit?? haha aldrig lagt märke till att mjölken kommer ur en kossa?[bigsmile]

Du måste vara efterbliven. Kött kommer från djur också, betyder det att vi inte kan äta det? Läs nedan förresten så förstår du vad jag menar.

Oväntad:

Mjölk är naturligtvis avsett att drickas av kornas ungar, kalvar. Drick vatten.

Självklart menar jag att det inte är avsett att ätas för att det är farligt. Ska man utgå från eran jämförelse så är inte något avsett att ätas av människan, då det kommit från någon annanstans.


   
SvaraCitera

sylar:

Kan ju inte dricka vatten hela tiden.

jo.

sylar:

Förresten så smakar det skit

nej, det är neutralt.

sylar:

passar inte till något man äter.

se ovanstående kommentar.

sylar:

Är det någon här som enbart dricker vatten?

nej, jag dricker läsk också. saken var att när du redan hade uteslutit läsk kändes det onödigt att nämna.


   
SvaraCitera

sylar:

Vad ska man dricka när man tränar om inte mjölk,

Sojamjölk, juice, rismjölk.


   
SvaraCitera

kan informera dig om att rött kött ökar cancerrisken det också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

kan informera dig om att rött kött ökar cancerrisken det också

Hur mycket då?
Mjölk är något man dricker varje dag, kött äter man mer sällan. Det är just prostatacancer man oroar sig för också då det är vanligaste cancerformen bland män. Ska ju dock inte glömma att nämna att mjölk även minskar risken tarmcancer.

Fast det är väl lungan antar jag så länge man inte överstiger 3 liter per dag.

iosib:

se ovanstående kommentar.

Nej, smaken av maten eller liknande blandas med vattnet. Tänk dig scenariot då du häller vatten i nyponsoppa. Smaken ändras, eller hur?


   
SvaraCitera

sylar:

Hur mycket då?
Mjölk är något man dricker varje dag, kött äter man mer sällan. Det är just prostatacancer man oroar sig för också då det är vanligaste cancerformen bland män. Ska ju dock inte glömma att nämna att mjölk även minskar risken tarmcancer.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_577387.svd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Har dessutom hört talats om att mjölk inte är "avsett" att drickas av vuxna

Även vuxna kroppar behöver kalcium och de vitaminer som mjölk innehåller. Drick mjölk! [smile][y]


   
SvaraCitera