Aviseringar
Rensa alla

Mjölk


Ämnesstartare

Tilda1988:

ttp://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_577387.svd

Borde vara förbjudet att komma ut med forskning om vad som är farligt att äta. Det bara uppkommer missuppfattningar och omöjliga ideal som man onekligen påverkas av. Säkert likadant med mjölken : /

Now_what:

Även vuxna kroppar behöver kalcium och de vitaminer som mjölk innehåller. Drick mjölk! [smile][y]

Mm, ska aldrig sluta med mjölken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Mm, ska aldrig sluta med mjölken.

Samma här. Förstår inte hur folk kan ogilla mjölk? [rolleyes]


   
SvaraCitera

sylar:

Smaken ändras, eller hur?

nja, den försvagas.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

no shit?? haha aldrig lagt märke till att mjölken kommer ur en kossa?[bigsmile]

Hah, skrattade till [blush]


   
SvaraCitera

sylar:

omöjliga ideal som man onekligen påverkas av. Säkert likadant med mjölken : /

Det är inte omöjligt på något sätt. Jag dricker varken mjölk eller äter rött kött och jag lever och frodas. Allt handlar om vanor. Vissa vanor är dessutom ganska enkla att förändra, t.ex. undvika rött kött och istället äta nåt annat kött eller vegetariskt.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Sojamjölk, juice, rismjölk.

Fail.... juice ok men inte det andra skiten, riktig mjölk är bra men aldrig i överdriven skala. sen kan man ju hoppa all skitmjölk så som mini, lätt och mellanmjölk. ska man köpa mjölk ska man köpa den röda. men bäst är riktig mjölk direkt från kon...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Det är inte omöjligt på något sätt. Jag dricker varken mjölk eller äter rött kött och jag lever och frodas. Allt handlar om vanor. Vissa vanor är dessutom ganska enkla att förändra, t.ex. undvika rött kött och istället äta nåt annat kött eller vegetariskt.

Nu syftar jag inte på idealen att låta bli att dricka mjölk och rött kött bara. Utan alla som finns som är löjliga, exempelvis att man ska göra följande på en dag:

* Träna eller vara ute och gå minst 1 timma.
* Äta 4 kilo grönsaker/frukt (yeah right)
* Hålla sig borta från oräknebart många saker.
* Inte äta socker.
* Inte äta sötningsmedel som finns i allt.
* Laga mat 5 gånger om dagen med färska råvaror då köpta saker innehåller onyttiga saker (hur orkar man?)
* ...
* och oändligt många andra saker.


   
SvaraCitera

sylar:

följande på en dag:

Mig veterligen ser listan ut såhär:
*Fysisk aktivitet minst 30 minuter varje dag
*500 g grönsaker eller frukt
*Äta måttligt med sötsaker
*Äta 2 lagade mål mat per dag, frukost kan ju vara t.ex. fil/gröt/macka, lunchen kanske man äter på jobbet eller ute, sen lagar man en kvällsmat.

Tycker själv inte det är så svårt att leva "sunt" enligt dagens ideal. Vill man så går det. Tror bara du inte riktigt vet hur man gör, eftersom du verkar vara van vid en osund livsstil. Men det går att lära sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Mig veterligen ser listan ut såhär:

För dig ja. Du låter fortfarande som en överviktig alkoholmissbrukare i jämförelse med alla ideal som är omöjliga att leva upp till. Det är alltid fel på något.

Tilda1988:

lunchen kanske man äter på jobbet eller ute

oh noes, det kan du inte göra. All köpmat är giftig och ohälsosam.

Tilda1988:

Tror bara du inte riktigt vet hur man gör

Jag vet nog säkerligen bättre än många här hur man gör. Saken är att jag inte bryr mig så mycket. Sedan boostar jag inte upp mitt ego genom att inbilla mig om att jag är så duktig och hälsosam för att jag äter saker som ansetts som fint och nyttigt som alla andra gör som pysslar med sådant. Jädrans pysslingar.


   
SvaraCitera

Åh nej, davvelito.[cry]


   
SvaraCitera

Går ej att dricka för mycket mjölk[shake]


   
SvaraCitera

sylar:

vet nog säkerligen bättre än många här hur man gör. Saken är att jag inte bryr mig så mycket. Sedan boostar jag inte upp mitt ego genom att inbilla mig om att jag är så duktig och hälsosam för att jag

fortsätt drick mjölk då? ingen hindrar dig utom du själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

fortsätt drick mjölk då? ingen hindrar dig utom du själv

Har inte sagt att någon hindrar. Bara försöker övertyga dig om att det är så.


   
SvaraCitera

emery:

Åh nej, davvelito.[cry]

Kommer du på min begravning. Får börja ha mustasch för att stödja prostataforskningen.
Hellre prostata än ett liv utan mjölk.[love]


   
SvaraCitera

fullochglad:

Hellre prostata än ett liv utan mjölk.[love]

HAHA :O


   
SvaraCitera