Aviseringar
Rensa alla

Mjölkindustrins hetskampanjer


Homoerotik:

Benskörhet kommer vi få av att vi får i oss för stora mängder mjölk. Kalcium behövs för att bygga upp starka ben, men ökat kalciumintag ger inte starkare ben.

Så det kan bli större risk för benskörhet om man dricker mjölk?
Att det inte gör någon skillnad kvittar väl om man äter varierad kost i övrigt.
Och det innehåller ju en massa göttiga vitaminer.


   
SvaraCitera

Homoerotik:

Är det inte rätt vidrigt att dricka andra arters kroppsvätskor?

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Så det kan bli större risk för benskörhet om man dricker mjölk?
Att det inte gör någon skillnad kvittar väl om man äter varierad kost i övrigt.
Och det innehåller ju en massa göttiga vitaminer.

Det finns en gräns för hur mycket kalcium kroppen kan ta upp, och överskrider man den dosen kan det leda till benskörhet.

Less is more, säger man ibland, exempelvis äter människor som tränar idag oerhörda mängder protein utan att kroppen ens kan tillgodogöra sig det, bara för att de tror att det kan öka deras muskeltillväxt. Effekterna av överdrivna mängder protein vet jag inte, jag har inte sett några negativa studier om det, men man bör undvika att överdosera på särskilda näringsämnen i allmänhet.

krasch:

Varför?

Se ovan!


   
SvaraCitera

hej anarkandi


   
SvaraCitera

brukar göra egen sojamjölk istället[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

hej anarkandi

hej sarkasm! [cute]


   
SvaraCitera

Homoerotik:

Det finns en gräns för hur mycket kalcium kroppen kan ta upp, och överskrider man den dosen kan det leda till benskörhet.

Ocool.
Hur mycket kan man dricka på ett ungefär då? (du kanske skrev det men jag är luddskalle)

Homoerotik:

Se ovan!

Var? Ser inte vart det står om varför det är vidrigt att förtära andra arters kroppsvätskor.


   
SvaraCitera

Varför är det vidrigare att dricka andra arters kroppsvätskor än vår egen arts? Fattar inte riktigt just det argumentet. [crazy] Eller ska man inte inta kroppsvätskor överhuvudtaget? Då får man ju t.ex. inte hångla eftersom man får varandras saliv, inte svälja efter avsugning, osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Var? Ser inte vart det står om varför det är vidrigt att förtära andra arters kroppsvätskor.

Jag argumenterar väl inte särskilt starkt för det. Det är som att argumentera för att det är vidrigt att dricka ättika ungefär. Det finns säkert folk som tycker att det är hur fresh som helst att stoppa en kospena i munnen och suga i sig lite, eller tappa på en flaska och dricka lite senare. Då kan man ju dock tänka på att det finns spår av bajs i mjölk.

krasch:

Ocool.
Hur mycket kan man dricka på ett ungefär då? (du kanske skrev det men jag är luddskalle)

Överskrid inte dosen 700 miligram per dag, jag vet inte exakt hur mycket det motsvarar, men checka ditt mjölkpaket och se hur mycket miligram kalcium det finns i en liter mjölk.


   
SvaraCitera

Homoerotik:

Överskrid inte dosen 700 miligram per dag, jag vet inte exakt hur mycket det motsvarar, men checka ditt mjölkpaket och se hur mycket miligram kalcium det finns i en liter mjölk.

Är det samma för kvinnor och män? Energibehov och sånt brukar ju skilja sig och man har väl även olika behov av olika ämnen (för mig att t.ex. äldre kvinnor generellt behöver mer kalcium och D-vitamin än män).


   
SvaraCitera

Homoerotik:

Det är som att argumentera för att det är vidrigt att dricka ättika ungefär.

Eller?

Homoerotik:

Det finns säkert folk som tycker att det är hur fresh som helst att stoppa en kospena i munnen och suga i sig lite, eller tappa på en flaska och dricka lite senare. Då kan man ju dock tänka på att det finns spår av bajs i mjölk.

Va, vad är det där för konstiga argument? 😀


   
SvaraCitera

ennie:

mjölk smakar vidrigt


   
SvaraCitera

Galet att du tycker att det är fel att ge sina ungar bröstmjölk


   
SvaraCitera

Alltså, är du tre år gammal och tycker att pussar är äckliga också eller?

"usch bläää pojkbacilleeeer!! [cry][cry][cry]"

Du är säkert bara laktosintolerant och butthurt. Ska fan köpa tre liter mjölk nu bara för att stödja mjölkindustrin lite mer.

För varje liter mjölk du INTE köper kommer jag att köpa tre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Galet att du tycker att det är fel att ge sina ungar bröstmjölk

Nej, jag är bara emot att ta andras. [love]

Mawns:

För varje liter mjölk du INTE köper kommer jag att köpa tre.

Fint mål i livet! 🙂 Lycka till!


   
SvaraCitera