Aviseringar
Rensa alla

Mobbad av lärare


Ämnesstartare

Vad gör man om man tycker att man blir mobbad av lärare? Kan man prata med nån utan att det blir strul? Min lärare tycker inte om mig och behandlar mig orättvist, men om jag går till nån kommer hon bara låtsas vara oförstående osv


   
Citera

Gå till rektorn.
Gjorde det när jag fick en lärare som inte ens kunde svenska ([tired]) inte samma sak kanske.
Fast det hände inget. Men mobbning av en lärare borde ge mer konsekvenser!!


   
SvaraCitera

det är klart, skolan går ut på att man ska lära sig sin plats


   
SvaraCitera

Prata med Rektorn. Annars kan du vända dig till Skolfront. [cool][cool][cool][cool][cool]


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

Vad gör man om man tycker att man blir mobbad av lärare?

Du kan gå och prata med rektorn eller skolsköterskan och berätta för dem hur du upplever situationen. Du kan även berätta för en annan lärare. Ta gärna med dig en kompis om du tycker att det blir lite lättare då. Kanske har kompisen också upplevt att du blir mobbad av den här läraren? Lycka till!


   
SvaraCitera

Blev själv mobbad av en lärare när jag gick i 5&6:an.
Hon tvingade mig att sitta kvar på en stol när jag hade mens,till't mig att inte gå på toaletten.
Hon anklagade mig för att ha löss,skämmde ut mig för hela klassen,tvingade mig att åka hem.
Hon beskyllde mig för att ha stängt in en annan elev på en toalett fast i själva verket försökte ja hjälpa den eleven ut.
Hon var en riktik häxa och jag ångrar att jag aldrig anmälde henne.

Så de är vad du borde göra,anmäl honom/henne om du anser att de du uttsätts för är kränkande eller stötande.


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

om jag går till nån kommer hon bara låtsas vara oförstående osv

typiskt.

gå till rektorn kanske är det bästa. men hur är mobbningen egentligen? gör du något som får läraren att bli arg på dig? HUR mobbar han/hon dig?


   
SvaraCitera

Jag skulle prata med mina vårdnadshavare om problemet och sedan gå till rektorn. När man har vuxna på sin sida väger oftast orden tyngre. Annars står ditt ord mot lärarens. Om inte det fingerar kan du vända dig till Diskrimineringsombudsmannen.


   
SvaraCitera

Gå till rektorn, lyssnar inte han/hon, vänd dig till en högre makt.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

det är klart, skolan går ut på att man ska lära sig sin plats

Bakåtsträvare!


   
SvaraCitera

Rektorn alternativt kuratorn kan hjälpa dig. Vill ingen av dem är det bara till att ringa till skolverket.


   
SvaraCitera

Woho:

Bakåtsträvare!

på vilket sätt då? framför ingen åsikt överhuvudtaget, gjorde bara ett konstaterande.


   
SvaraCitera
Gilda

dazed_and_confused:

på vilket sätt då? framför ingen åsikt överhuvudtaget, gjorde bara ett konstaterande.

Han syftar rimligen på att kamratuppfostran och diskriminering var vanligare förr i tiden från lärare.

För övrigt tycker jag att TS borde utveckla innan vi drar förhastade slutsatser.


   
SvaraCitera

Jag trodde också att jag var mobbad av lärare när jag gick på högstadiet, när jag blivit lite äldre inser jag att jag var en arrogant skitunge som förtjänade en dryg lärare. Ta en funderare på om läraren verkligen mobbar dig eller om du på något sätt borde ändra ditt eget beteende.(observera att jag inte påstår att TS skulle vara en arrogant skitunge som förtjänar att bli mobbad)


   
SvaraCitera

inbakadkanin:

Gå till rektorn, lyssnar inte han/hon, vänd dig till en högre makt.


   
SvaraCitera