Aviseringar
Rensa alla

mobbad av lärare?


Ämnesstartare

tex. ja du jessica kan dsu säga vad detta är ? på franskan. Under en liten text frågade hon mig 5-6 gånger vad olika saker betydde. och jag blir ju rädd, för jag har erfarenhet av att om man svarar fel på hennes lektioner blir hon väldigt 'bitchig' och börjar himla med ögonen.

Hon favoriserar även elever. Om jag sitter '' snett'' på en stol eller har foten uppe på den så blir hon genast väldigt sur o arg. men om en Elin (favorit tjejen) sitter med foten på stolen så säger hon inget.

Denna läraren är väldigt gammal och trögfattad. hon glömmer oftast saker. Men jag kan inte skylla allt på henne visst är jag kaxig ibland ? men när man gör något fel så tar hon upp det framför heela klassen ocj frågar jag har ett bra ex.

Min mamma skulle hämta medicin till mig och för jag skulle veta när hon var på skolan så satte jag av ljudlöst. och glömde sätta på det igen. min telefon ringde på letionen och hon blev arg jag avbröt samtalet direkt. men ville inte pyssla med min mobil för hon skulle ta den. sen ringde den IGEN. då kom hon fram och tog den ifrån mig och sa inför hela klassen förstår ni varför jag vill ta den ?
hon är så orätvis. när en anna tjejs mobil ringde tog hon den inte.
jag hatar denna kvinna mest i hela världen

är detta mobbning ?


   
Citera

Sluta tjafsa! [bigcheers][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med min lärare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JessicaA:

är detta mobbning ?

Knappast mobbning. Hon är bara en lärare som gillar när elever smörar för henne eller helt enkelt favoriserar andra. Börja slicka röv eller stå ut med det. Eller så skiter du i henne gör bra ifrån dig på uppgifterna och får ett bra betyg och lever lyckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

när elever smörar för henne

haha åh du :') det har jag nog försökt med förra terminen så dom 'coola' i 9an gick på mig på fb och börja skriva att jag rövslickar denna lärare å sånt, det pallar jag veerkligen inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JessicaA:

9an

Du kan ju alltid så där typ, skita i de för om dom håller på med sånt skit så är de inget att ha på facebook. Dessutom börjar du snart i gymnasiet så glöm de, och få ett bra betyg i stället. Du tjänar mer på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Du kan ju alltid så där typ, skita i de för om dom

jo du har rätt, men det är svårt när man är psykiskt 'rädd' för vad de ska skrika i korridoren efter en oh sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JessicaA:

jo du har rätt, men det är svårt när man är psykiskt 'rädd' för vad de ska skrika i korridoren efter en oh sånt..

Hellre ha få bra än många dåliga kompisar. Om du är orolig för vad folk ska skrika umgås med dina kompisar ända fram tills du byggt upp en sådan självsäkerhet att du själv kan stå upp för dig själv. Eller bara mindfucka folk som går på dig. Får ofta tyst på de.


   
SvaraCitera

skulle jag vara din lärare då skulle jag beordra dig fram till katedern och säga åt dig att böja dig framåt och ge dig ordentligt med smisk minsann[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

ordentligt med smisk minsann

Varför ? vet du inte att misshandel är olagligt i svenska samhället ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JessicaA:

smisk

JessicaA:

misshandel

[confused]


   
SvaraCitera

Hata högstadiet.

Men jadu. Du kan ju alltid klaga anonymt hos rektorn, om du tror att det skulle hjälpa.


   
SvaraCitera

JessicaA:

Varför ? vet du inte att misshandel är olagligt i svenska samhället ?

Vad skall din rumpa göra åt saken då?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vad skall din rumpa göra åt saken då?

den vilar o blir frisk sedan bär mina ben den till polisen.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter inte som mobbing.. har en lärare som är betydligt värre än den du har, har tagit upp det med rektorn och fått byta mentor men gå kvar i samma klass så nu har jag henne bara en lektion. men suck it up och käfta inte emot så får du bättre betyg..


   
SvaraCitera