Aviseringar
Rensa alla

Mobbad en lång tid.


Ämnesstartare

Jag går på anti-depressiv. Jag går till BUP. Jag har varit mobbad en mobbad/trakaserad en rätt lång tid. Läste just en artikel om just detta http://www.forskning.se/pressmeddelanden/pressmeddelandenarkiv2009/barnsomarmiss... Jag känner igen mig väldigt mycket. Tränar väldigt mycket också. Jag äter inget onyttgt, för att det skulle påverka utseendet. Jag har inga vänner, Dom som är jämnåriga kan slänga ur sig vilka kommentarer som helst. Fast man knappt känner dem. De är som att alla har något emot mig.

Har börjat tänka att, om jag hade varit snygg, så hade jag blivit bemött med respekt. Man är liksom helt besatt av utseende. Jag är också väldigt uppjagad/stressad. Läkarn vet inte varför, fast dom har gjort en massa tester. Dom tror att de kan var vardagliga händelser, ja precis! Jag tänker så mycket på mitt utseende, så jag finner det svårt att umgås med folk. Och tror alltid att folk säger att man är ful,äcklig, osv.

Det går verkligen inte att tänka i en annan riktning. Jämnåriga har påpekat vissa saker i utseendet,asså, jag säger inget åt NÅGON. Men ändå slänger folk ord i fejjset på mig som ingenting. Hade jag sett bra hade ingen sagt något sådant.

Jag vet att jag skapar tråd efter tråd. Å jag försöker få hjälp.


   
Citera

Äsch, du vänjer dig[smile]


   
SvaraCitera

JMartinH:

Har börjat tänka att, om jag hade varit snygg, så hade jag blivit bemött med respekt.

JMartinH:

Hade jag sett bra hade ingen sagt något sådant.

Så är det inte alls. Dom som mobbar gör det för att dom är osäkra eller mår dåligt själva, inte pga någon annans utseende.


   
SvaraCitera

kebu12:

Äsch, du vänjer dig[smile]

Det är typ så..

Men låt dig inte påverkas av mobbarna! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer ta väldigt lång tid innan jag väjer mig. Har varit såhär väldigt,väldigt länge


   
SvaraCitera

Gissar på högstadiet.
Vem har inte blivit mobbad då.


   
SvaraCitera

JMartinH:

Kommer ta väldigt lång tid innan jag väjer mig. Har varit såhär väldigt,väldigt länge

Du ska inte vänja dig.


   
SvaraCitera

Jo men ge det tid bara, du kommer vänja dig[smile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

kebu12:

Jo men ge det tid bara, du kommer vänja dig

Ska man vänja sig vid att bli mobbad?[tard]


   
SvaraCitera

kraamisz:

Ska man vänja sig vid att bli mobbad?[tard]

aa, vadå?[confused]


   
SvaraCitera

kebu12:

aa, vadå?

Ingen ska bli mobbad.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Ingen ska bli mobbad.

Är man ful så får man skylla sig själv[confused]


   
SvaraCitera

kebu12:

Är man ful så får man skylla sig själv

Okej, du är alltid oseriös. Jag fattar.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Ska man vänja sig vid att bli mobbad

Nej man ska inte acceptera det...


   
SvaraCitera