Aviseringar
Rensa alla

Mobbad i över 2 månader, hjälp!


Ämnesstartare

Jag har precis börjat första året på gymnasiet, skolan är jättebra och så. Jag har 4 vänner ungefär i klassen, resterande känner jag inte riktigt för att umgås med då några håller på med kriminella aaker osv. Så då dessa elever jag är med, dem har både kallat mig det ena och det andra VARJE DAG (observera att detta hållt på sen jag började för 2 månader sedan). Dem tvingar mig göra massa saker. Dem fäller igen min dator HELA tiden när man skriver (arbetar på datorn i skolan). En av dem la upp en bild på mig på instagram som jag sa flera gånger och bad om att ta bort. Har lånat ut pengar till den ena som han inte vill betala tillbaka... OCH till idag, då den ena kastade en boll (inte så hård) rätt i ansiktet när hela klassen satt och kolla på och skrattade. Jag har inte gjort något för att förtjänade detta! Jag har flera gånger försökt hitta en utväg i detta men finner ingen, jag mår så sjukt dåligt på kvällarna och helgerna (som nu) när jag tänker på vad jag får stå ut med varje dag. Men samtidigt vill jag inte heller sluta min skola och linje, de vill jag verkligen inte! Samtidigt står jag bara inte ut med detta. Vad gör jag i denna situation? Jag behöver prata med någon, vem?

Vorre väldigt tacksam för snabba svar, vill lixom inte förstöra hela mitt höstlov genom att gå runt och vara deprimerad pga av allt detta.

Tack för mig!


   
Citera
time
 time

Frenetic:

Jag behöver prata med någon, vem?

Gå till lärarna. På riktigt. Ta kontakt med någon du litar på. Finns det någon vuxen på din skola som du känner förtroende för?

Det är hemskt att bli mobbad men det går att få slut på, tappa inte hoppet och försök att må så bra du bara kan trots din gräsliga situation. Det kommer komma en tid då det här har löst sig! Våga säga ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Gå till lärarna. På riktigt. Ta kontakt med någon du litar på. Finns det någon vuxen på din skola som du känner förtroende för? Det är hemskt att bli mobbad men det går att få slut på, tappa inte hoppet och försök att må så bra du bara kan trots din gräsliga situation. Det kommer komma en tid då det här har löst sig! Våga säga ifrån.

Jag vill inte berätta för någon lärare då jag vet att det kommer bli värre. Men jag vet att jag kan säga ifrån, men jag har alltid haft svårt för det och speciellt nu med tanke på att det är dem enda jag har att vara med i klassen. Jag vill inte vara ensam hela tiden....


   
SvaraCitera
time
 time

Frenetic:

Jag vill inte berätta för någon lärare då jag vet att det kommer bli värre.

Det där är jättevanligt att man tänker, men det behöver inte alls stämma. Jag tycker du ska försöka. Skolan är skyldig att se till att du mår bra i skolan.

Du kommer må så otroligt mycket bättre utan de här människorna än vad du gör om du fortsätter hänga med dem. Det finns så många ställen man kan träffa nya vänner på nuförtiden, varför skulle inte du förtjäna en umgängeskrets som du mår bra av?

Om du nu tvunget inte vill prata med en vuxen så säg till dem. På skarpen. "Nu får du fan lägga ner" eller så. Vad som helst, men markera tydligt att du inte tycker det är okej.


   
SvaraCitera

Ta det här på allvar, ingen, jag menar INGEN[mad][mad], ska fucka me dej. Om du har en plan blir det så mycket lättare att stå ut med deras hån, tro mej. Men välj ut ditt offer, välj ett bra tillfälle (typ när hen är skild från sin grupp) och ba shanka den jäveln, krossa hens knän, skär sönder hens kläder (till fucking TRASOR DAMNIT), gör något som de inte väntar sej.
GOMAD!!!!!!


   
SvaraCitera

råkade ut för samma sak förra året:-( fast då var det en tjej i mitt lilla kompis gäng som hela tiden hackade på mig även om jag sa ifrån och de andra vågade/ville inte hjälpa mig.... men jag pratade med henne om det nu i höst, alltså verkligen pratade på allvar och sen blev det bättre. fast det var ju bara två veckor innan hon åkte till Korea för att vara utbytes student i ett halvår.. får se hur de går när hon kommer tillbaka:-\

så mitt tips är att verkligen prata med dem (om du fortfarande vill umgås med dem av ngn anledning (för mig var det för att alla mina kompisar umgicks med tjejen som hackade på mig och de skulle knappast lämna henne för min skull...)) annars tycker jag att du ska söka nya vänner, vet att det är svårt nu när klassen har börjat delas upp i olika liksom "stängda" gäng, men det gäller att äta lunch med dem du vill umgås med i fortsättningen, prata med dem i korridoren osv så blir du nog snart insläppt:-) jätte dumt med uppdelning i klassen, alla borde vara vänner med alla.

om inget du kan göra på egen hand hjälper så måste du prata med någon som kan hjälpa dig, du ska inte behöva byta program eller skola pga några skitstövlar!


   
SvaraCitera

du kan ta kontackt med skolkyraton eller nån annan så någon vett hur sitvasonen ser utt som sack som alla sejer ingen ska bihöva TA SKIT från nån jag är sj dyslekticker läs och skriv svårig heter = läser sackta stavar som en kratta jag var 17 år när jag lärde mej läsa täksten på tv men som sackt jag har aldrig skämts för det men jag offta höra sacker framför allt på internet från unga ocg vuxsna som tror att man e efterbliven inget bra ord att anvenda men har inget anat men så är inte fallet man e en vanlig kille som är som alla andra men fåck gillar inte sacker som e anolunda. men det jag ville komma till var att du borde ta upp dit problem med räcktor lärare eller kurator du kan be dom att avakta inan dom gör nått men då vett dom att det fins ett problem så dom kan ha lite exstra kåll men jag hoppas för din skull att det löser sej du får han fortsat trevlig dag ,vh joel. ps hoppas ni får nått gott skrat av min stavning så har jag gort nån nytta i dag hej då[love]


   
SvaraCitera