Aviseringar
Rensa alla

Mobbad pga inte muslim


Ämnesstartare

Min kusin var tvungen att byta skola eftersom hon blev mobbad för att hon inte var muslim och ingen brydde sig om det.  Vad tycker ni om det?


   
Citera
NEMI
 NEMI

att mobbing alltid är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
att mobbing alltid är fel.

mobbning+ rasism är ännu mer fel.

att ingen bryr sig om rasismen eftersom det inte drabbade "rätt grupp", och det inte kom från vita är väldigt illa


   
SvaraCitera
mynona

Det är fel i sig och om det är för infekterat för att tala om är även det fel; dock låter det inte som en skola man skulle vilja gå på ändå.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: dock låter det inte som en skola man skulle vilja gå på ändå.  

hade ju vart bäst om man motverkade mobbningen istället. Men nej tydligen kan bara vita svenskar vara rasister  Trött


   
SvaraCitera
mynona

Exodus:

hade ju vart bäst om man motverkade mobbningen istället. Men nej tydligen kan bara vita svenskar vara rasister  Trött

det beror på att ämnet muslimer är så infekterat, och det är infekterat delvis pga kulturkrock och delvis för att man inte kan reda ut kulturkrocken därför att ämnet har kidnappats av fascister etc. Dock, jag hade nog helst sluppit gå på en skola där majoriteten bestod av religiösa muslimer även om mobbingen hade upphört. de låter inte så roliga att ha som klasskamrater i alla fal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
att mobbing alltid är fel.

+1

Hens föräldrar borde verkligen ta kontakt med skolan och sätta press på rektorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

+1

Hens föräldrar borde verkligen ta kontakt med skolan och sätta press på rektorn.

tror du de bryg sig?  ingen bryr sig om rasism om det inte kommer från vita

helst ska det drabba folk från afrika och mellanöstern också. om en sydamerikan drabbas spelar det ingen roll :PpPPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det beror på att ämnet muslimer är så infekterat, och det är infekterat delvis pga kulturkrock och delvis för att man inte kan reda ut kulturkrocken därför att ämnet har kidnappats av fascister etc. Dock, jag hade nog helst sluppit gå på en skola där majoriteten bestod av religiösa muslimer även om mobbingen hade upphört. de låter inte så roliga att ha som klasskamrater i alla fal

Vi vet ju inte hur många som verkligen var religiösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

tror du de bryg sig?  ingen bryr sig om rasism om det inte kommer från vita

helst ska det drabba folk från afrika och mellanöstern också. om en sydamerikan drabbas spelar det ingen roll :PpPPP

med den logiken är det ju svenskar som har det värst. men ja, som mynona säger så har detta blivit en infekterad fråga. försökte hens föräldrar iaf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om någon skulle mobba en muslim för att den var den ända muslimen då hade ungarna fått 3000 år i fängelse med våldtäkt av en bajonett varje dag Glad


   
SvaraCitera

Sjukt att ingen bryr sig och att folk bara bryr sig om ''den rätta' blir mobbad. all mobbning är sjukt dåligt, jag har själv blivit det, utfryst och trakasserad.
Fan ta de där mobbarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: Men nej tydligen kan bara vita svenskar vara rasister Trött

Ja precis, sånt där förhållningssätt irriterar mig ordentligt! Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mobbning hanteras ju som regel kolossalt dåligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Mobbning hanteras ju som regel kolossalt dåligt. 

även rasism


   
SvaraCitera