Aviseringar
Rensa alla

MOBBARE&MOBBADE KOLLA HIT!


Ämnesstartare

Jag har blivit retad hela mitt liv och senast var det en tjej som "mobbade" mig i sexan och nåt år tidigare och det tog knäcken på mig. Hon bröt ner mig totalt och sen jag började sjuan (går i åttan nu) håller jag på att bygga upp mitt självförtroende. JUst nu älskar jag mitt liv förutom en sak. Jag är aldrig med någon. Jag har "kompisar" i skolan men är aldrig med någon hemma. Jag hade en bästa kompis men under sommarlovet växte vi ifrån varandra. Eller hon växte ifrån mig. Det jag undrar nu är varför den här tjejen "mobbade" mig. Jag har frågat henne men hon sa som hon alltid gör "Jag har inte gjort något något." Jag frågade henne om hon iaf kunde säga förlåt men det kunde hon inte. Vad säger det om henne? Ni som mobbar. Varför gör ni det? Jag vill ha seriösa svar, ni kan vara anonyma. Ni som blir mobbade. Har ni någon ni kan prata med. Om inte hur klarar ni det?


   
Citera

Ellini:

Ni som mobbar. Varför gör ni det?

För att det är kul [blush][blush][blush][blush][blush][love]


   
SvaraCitera

Tänker mig att genomsnittsungen blir en smula mobbad och mobbar en smula.


   
SvaraCitera

blev aldrig mobbad [y] blev utfryst [n] belastar ingen annan än en hjärnskrynklare

Men som lolcat säger så de flesta mobbar och blir mobbade och beter sig inte bättre för att de bli äldre. Har snarare intrycket att det blir värre och värre ju äldre människor blir.


   
SvaraCitera

Ellini:

Ni som mobbar. Varför gör ni det?

För att försöka återinföra Darwinism! [party]


   
SvaraCitera
mynona

Ellini:

varför den här tjejen "mobbade" mig. Jag har frågat henne men hon sa som hon alltid gör "Jag har inte gjort något något." Jag frågade henne om hon iaf kunde säga förlåt men det kunde hon inte. Vad säger det om henne?

Jag gissar på att hon, liksom många som mobbar, var för självupptagen för att fatta allvaret i vad hon gjorde. Om hon inte fattade att det hon gjorde var mobbing vill hon inte heller erkänna det genom att be om förlåtelse. Strunta i personen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ellini:

ni kan vara anonyma

hur tänkte du nu? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni som är oseriösa. Är det verkligen värt det? J*vla lågt. Tack Mynona och OF 5.


   
SvaraCitera

Men är det inte jävligt dumt att samla alla mobbare och mobbade i samma tråd?! Kommer ju blir bråk!


   
SvaraCitera
oktan

Dom som blir mobbade brukar alltid få en chans att ge tillbaks senare i livet när dom mobbarna behöver hjälp eller något. Jag har gett tillbaks när dom stått där utefter vägen & kört stopp på bilen. Då visar man sej & och så går man bara där ifrån & asgarvar.


   
SvaraCitera

Ellini:

Ni som blir mobbade. Har ni någon ni kan prata med. Om inte hur klarar ni det?

Klarade mig så länge jag höll mig inne. [y]

Finns mycket kul att göra på internet! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har erkänt för mig själv att jag har varit delaktig i mobbning mot en klasskompis i skolan och mitt enda svar är att man mobbar för bekräfta sin egen position. Tror inte nödvändigtvis att en mobbare måste ha egena erfarenheter utav att vara mobbad. Om man ville bli populär i småskolan var ju ett effektivt sätt att hitta på roliga öknamn som alla kunde skratta åt...inte så långt ifrån "survival of the fittest" så som jag tolkar det. Det är ingen ursäkt, jag ångrar att jag inte insåg vad jag gjorde men det är en förklaring!


   
SvaraCitera

i min förra klass var alla mobbade och mobbare [cute]


   
SvaraCitera

Ellini:

Ni som mobbade. Varför gjorde ni det?

Jag var liten, idiot och tyckte det var roligt.

Ellini:

Ni som varit mobbade. Hade ni någon ni kunde prata med. Om inte hur klarade ni det?

De lärare som visste ville inte ge skolan dåligt rykte och sa därför inget.
Att jag blev mobbad bidrog till att jag fick bla social fobi och inte pallade att börja gymnasiet iår.
Har ett år ledigt från studier och försöker bli "frisk" från ÄS, självskadebeteende och social fobi...[party]


   
SvaraCitera

Folk som mobbar är oftast folk som är svaga jag har själv blivit mobbad! Löste det med egna händer[cool] Men skit i idioterna säkert inge självförtrende alls själva!


   
SvaraCitera