Aviseringar
Rensa alla

Mobbning för sitt utseende.


Ämnesstartare

de sitter kvar längre än man tror... vet hur det känns... [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]var sjukligt smal i mellanstadiet, det stack folk i ögonen.


   
SvaraCitera

Har blivit mobbad, eller ska man kanske säga retad, för både mina "tjocka kinder" och min glugg. Mest utav kompisar faktiskt, och min brorsa nån gång... kommentarer som "Asså, om man tittar på ditt ansikte så tror man att du är lite tjock, men sen så är kroppen pinnsmal!" eller "dina tänder skulle kunna vara målstolpar för ett fotbollsmål" sätter sina spår[sad]


   
SvaraCitera

Been there, done that. Alltså, utsatt. Såklart det sitter. Men jag vill inte gräva efter det. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Man ska inte mobba för sånt folk inte kan rå för.

hmm. man ska inte mobba över huvud taget. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Man ska inte mobba för sånt folk inte kan rå för.

Det är just det man gör, när man vill vara riktigt elak och när man är dum i huvudet. Enklaste och fegaste sättet.


   
SvaraCitera

kärleksmums:

hmm. man ska inte mobba över huvud taget. [no-no]

mobbning för dumma åsikter är liiite okej..


   
SvaraCitera

emery:

Sånt sätter sig som fan, jävligt svårt att få bort är det också.

Har du blivit mobbad för ditt utseende?


   
SvaraCitera

Jag har varit mobbad för mitt utseende. Dom sa att jag var fet fast jag var typ normalviktig. Det fanns feta ungar i min klass men ingen gick på dom, jag var väl ett roligare offer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Längden här. Som ööörkarn så var inte jag den enda, men den enda som blev mobbad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

Har du blivit mobbad för ditt utseende?

Öh ja. Varit mobbad sen sexårs fram till ettan på gymnasiet. Så fattar inte hur du kan säga att jag "trycker ner folk" eller vad du nu sa. Är väl den som är mest försiktig med att såra folk på riktigt eftersom jag vet hur det känns. Jag är ganska ärlig dock, en helt annan sak.


   
SvaraCitera

Jag blev mobbad från 4 till 5:an Men då tog det slut ^^ Vart så förbannad så jag nitade den jäveln 😀 Och jag får inte utbrott ofta kanske 1 gång per år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag klippte aldrig mitt hår och jag hade blodfläckar på tröjan och trasiga jeans, det tyckte dom inte om[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror faktiskt att det är något jag kommit lindrigt undan från.


   
SvaraCitera

emery:

Förstör folk i flera år efteråt.

Gör inte all mobbning det eller har jag missat någonting?


   
SvaraCitera