Aviseringar
Rensa alla

Mobbning.


Ämnesstartare

Vore intressant att se och jämföra.


   
Citera

Frågan är vem har inte ? 


   
SvaraCitera

Ja, det har nog alla.


   
SvaraCitera

Satt på en buss från skolan en gång och hörde ett gäng random people tala illa om en tjock och ful emo de var upprörda över för nått. Den tjocka och fula emon var min bästa kompis. Jag blängde lite där jag satt på bussen, för de andra i gänget var tysta och höll med den som var upprörd. Sen berättade jag det för min kompis dagen efter. Det var inget speciellt..Bara ett missförstånd.


   
SvaraCitera

Jag är mobad och min lärare säger inte til. hon säger att de är taskiga för jag kommer från fremande land. och jag fötjänar den


   
SvaraCitera

Ja, både lärare och elever och såg till att stoppa det.


   
SvaraCitera

CitronSaft:
Ja, både lärare och elever och såg till att stoppa det.

ved du hur jag slutar mobad


   
SvaraCitera

CoffeeGirl: Ja men jag gjorde ingenting åt det.

Hade inte självförtroende nog att gå mot strömmen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nima Haddad:

ved du hur jag slutar mobad

Du borde prata med dina föräldrar och skolan. Fixa ett möte med de som mobbat  dig. Leder inte mötet till ett slut så ta kontakt med socialen. Mår du dåligt av detta kan du prata med kuratorn på skolan eller börja på Barn och ungdoms psykiatri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Hade inte självförtroende nog att gå mot strömmen

Förstår allt det. Men det byggs upp med tiden ska du se. 🙂


   
SvaraCitera
sies
 sies

Jag bröt nästan en killes redan brutna nyckelben en gång när han mobbade en kille framför mig. Fast han får skylla sig själv om han ska ge sig på folk med ett halvt läkt nyckelben. Mycket glad Annars så har de skolor jag gått på klarat sig bra när det gäller mobbning, haft väldigt lite. 


   
SvaraCitera

Nima Haddad:

ved du hur jag slutar mobad

Vet att det kan vara svårt då många ej tar mobbning på allvar. Försök att prata med kuratorn i skolan. Om inte det, så kanske det skulle lätta att prata med antingen din mamma eller pappa?


   
SvaraCitera

CoffeeGirl:

Förstår allt det. Men det byggs upp med tiden ska du se. 🙂

Mjo, om det skulle hända idag skulle jag nog våga agera


   
SvaraCitera

Ja, jag blev mobbad (utfryst), inget handgemäng, det vågade deom fega jävlarna inte. Jag är lite udda ja men folk kan sjunka lågt, riktigt lågt.


   
SvaraCitera

Nu dock har jag vänner och folk att umgås med! Mycket glad


   
SvaraCitera