Aviseringar
Rensa alla

Mobbning


Ämnesstartare

Hej, det är några som retar/ mobbar mig i skolan. Är det mig det är fel på. Vissa kallar mig sär bara för att jag har autism. Är det nåt fel på att ha det? Vill ha tips på hur jag TÄNKA när det händer.


   
Citera

jag ser varför de mobbar dig


   
SvaraCitera

Jag har också autism.

kanske lättare sagt än gjort, men du ska inte bry dig om dem.

"ord har bara så mycket makt du är villig att ge dem" - en arg blatte talar

så skaffar du vänner som gillar dig för den du är.

om de slår dig... har jag inget råd tyvärr


   
SvaraCitera

dahlbear:
jag ser varför de mobbar dig

Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dahlbear:
jag ser varför de mobbar dig

Vilken skola går du på?


   
SvaraCitera

dahlbear:
jag 

Himla onödig kommentar. Jag vill inte se mer sådant från dig, eller de andra på ungdomar.se.


   
SvaraCitera

Lav:

Himla onödig kommentar. Jag vill inte se mer sådant från dig, eller de andra på ungdomar.se.

förlåt busschaufförn


   
SvaraCitera

det betyder aldrig att det är fel på dig om folk mobbar dig!


   
SvaraCitera
Bark
 Bark

adamtensta: Hej, det är några som retar/ mobbar mig i skolan. Är det mig det är fel på. Vissa kallar mig sär bara för att jag har autism. Är det nåt fel på att ha det? Vill ha tips på hur jag TÄNKA när det händer.

Du är annorlunda än majoriteten, och vissa har svårt för människor som är annorlunda. Det är däremot inget fel på dig, det är fel på mänskligheten som ännu inte har lärt sig att inkludera även människor som är lite annorlunda.

Du kan säga till dem att det inte är snällt att säga så. Ett annat sätt är att fråga vad de menar så de får förklara sig. Det kommer inte lösa allt, men en bra start.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bark:

Du är annorlunda än majoriteten, och vissa har svårt för människor som är annorlunda. Det är däremot inget fel på dig, det är fel på mänskligheten som ännu inte har lärt sig att inkludera även människor som är lite annorlunda.

Du kan säga till dem att det inte är snällt att säga så. Ett annat sätt är att fråga vad de menar så de får förklara sig. Det kommer inte lösa allt, men en bra start.

Tack! Snygg profilbild.


   
SvaraCitera

mobbare mår ofta dåligt själva och väljer att hacka på andra för att känna sig bättre, försök att inte bry dig eller om dom säger att det är något fel på dig så svara du "ja det var ju kul för dig att du tycker så har du något vettigt att säga kanske?" något som fungerar bra om du vågar är att svara med något som dom inte förväntar sig då kan dom bli förvånade och vet inte hur dom ska fortsätta. så mitt bästa tips är att försöka att inte ta åt dig av det, kan bara svårt men glöm inte DET ÄR INTE FEL PÅ DIG bara för att du har autism.


   
SvaraCitera
Bark
 Bark

adamtensta: Tack! Snygg profilbild.

Det är lugnt, jag är själv en aning åt det autistiska hållet så jag vet vilka problem man kan stöta på i livet.


   
SvaraCitera