Aviseringar
Rensa alla

Mobil Kamera


Kaayi
Ämnesstartare

Är det så att man kan "nöta upp" sin mobil kamera? Nu är det så att i somras fick jag en ny mobil och fotade väldigt mycket (ca. 1800 bilder?) ute med bra resultat men nu i vinter så är kvalitén på bilderna ganska dåliga.

Nött upp kameran?


   
Citera
Ämnesetiketter

Mobilkameror har inte lika bra kvalité som vanliga kameror. Vad är det du menar med sämre kvalité jämfört med förut?


   
SvaraCitera

mobil kamera?[confused]
alla kameror är väl mobila. jag har då aldrig hört talas om en stationär kamera[zzz]


   
SvaraCitera

tar du bilder ute på sommaren tex är det mkt ljusare ute och ljuset kan påverka bilden.


   
SvaraCitera

DMITRI:

mobil kamera?
alla kameror är väl mobila. jag har då aldrig hört talas om en stationär kamera

Särskrivning [love]


   
SvaraCitera

Tänker ignorera din grova särskrivning och vara lite seriös.

Min mobilkamera blev också sämre, jag tror att det är för att det blir väldigt mycket repor. Men det beror såklart på hur mobilen är designad, vet ju inte om din kommer åt att bli repig. [smile]


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

My dreams are her:

Mobilkameror har inte lika bra kvalité som vanliga kameror. Vad är det du menar med sämre kvalité jämfört med förut?

Ja, hur ska jag förklara.. Förut fick man som in mer detaljer och nu blir det ganska suddigt, det är inga repor eller smuts..


   
SvaraCitera

Kaayi:

Ja, hur ska jag förklara.. Förut fick man som in mer detaljer och nu blir det ganska suddigt, det är inga repor eller smuts..

Är den inställd på högsta kvalité?
Repor?
Tappat den?


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Min mobilkamera blev också sämre, jag tror att det är för att det blir väldigt mycket repor. Men det beror såklart på hur mobilen är designad, vet ju inte om din kommer åt att bli repig.

Kameran sitter på framsidan av telefonen bredvid högtalaren ovanför skärmen. (om du vill se exakt, googla Samsung F300)

sry för särskrivning,


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

My dreams are her:

Är den inställd på högsta kvalité?
Repor?
Tappat den?

Inställd på högsta kvalité, inga repor och har tappat den 1 gång (ca 1.5dm ner i gräset..)


   
SvaraCitera

Den kameran saknar ju helt rörliga delar så har mycket svårt att tro att den skulle kunna bli sliten. Möjligen om du tappat den som sagt, men det krävs mycket för att något ska hända med en sådan. Du har inte gjort någon konstig inställning då? Typ ändrat exponeringstiden till väldigt lång och eller satt på mörkerläget?


   
SvaraCitera

Kaayi:

I

Som andra har skrivit bildkvalitén är väldigt starkt bunden till ljusförhållandet och på vintern är det mindre ljus utomhus vilket resulterar i sämmre bilder..


   
SvaraCitera

Zaew:

Som andra har skrivit bildkvalitén är väldigt starkt bunden till ljusförhållandet och på vintern är det mindre ljus utomhus vilket resulterar i sämmre bilder..

Njae, är det snö blir det faktiskt ofta ljusare


   
SvaraCitera

Min digitala kamera är väldigt mobil.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Husknuten:

Njae, är det snö blir det faktiskt ofta ljusare

det är väldigt mkt snö,


   
SvaraCitera