Aviseringar
Rensa alla

Mobil stulen, hur tusan spärrar jag skiten?


Ämnesstartare

Någon som vet? Jag har spärrat SIM-kortet, men skulle vilja spärra hela telefonen så att han som tog den inte kan ha något nöje med den alls! [no-no]


   
Citera

Snål du är. Nu när den har ansträngt sig för att stjäla den och allt.

Vet du vem som tog den förresten? [confused]


   
SvaraCitera

Yogi.. tagga till! [y]


   
SvaraCitera

Det går inte att spärra en hel mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Det går inte att spärra en hel mobil.

Jo jag har för mig att det ska gå.. Vet bara inte hur [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Vet du vem som tog den förresten?

ne


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Yogi:

ne

men du antar att det var en kille.


   
SvaraCitera

Är det abonnemang är det väl bara att ringa?


   
SvaraCitera

Yogi:

Jo jag har för mig att det ska gå.. Vet bara inte hur

min telefon har någon sådan inställning, men då måste man knappa in 5000 koder för allting, och det orkar jag inte.


   
SvaraCitera

Yogi:

Någon som vet?

ring och polisanmäl så spärrar dom hela din mobil.


   
SvaraCitera

Polisanmäl, och så ger man dem ena (eller båda? Vet inte, det var mamma som gjorde min när jag förlorade min) koden/-erna på lappen klistrad under batteriplatsen i telefonen/på lådan som telefonen kom i, på samma ställe som sträckkoderna [smile]
Sen lär det väl gå att låsa upp telefonen om tjuven vet vad han/hon sysslar med, men då har man iaf gjort det man kan för att göra livet lite surare för honom/henne ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Någon som vet? Jag har spärrat SIM-kortet, men skulle vilja spärra hela telefonen så att han som tog den inte kan ha något nöje med den alls!

Om du inte redan har spärrat telefonen så får du nu en kort guide.

1. Anmäl till polisen att den är stulen. För detta behöver du ett IMEI-nummer. Detta finns på tre ställen: 1. på kvittot. 2. på lådan 3. Tryck in en kod på telefonen så får du fram IMEI-numret.

Du anger IMEI-numret i polisanmälan. Av polisen får du ett diarienummer(anmälningsnummer).

Nu kontaktar du operatören som du hade. (tele2, tre, telia, osv.) och säger att du vill spärra telefonen. Du måste du ange IMEI-nummer och diarienummer.

klart


   
SvaraCitera

Borgeus:

klart

Fick du tillbaka mobilen? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Fick du tillbaka mobilen?

Nope. Men nu kan ingen använda telefonen, + att om polisen får in telefonen som hittegods så tar dem fram IMEI-numret och kontaktar mig.. =D dem slår i registret efter anmälda försvunna telefoner.

Och om man ska använda en försäkring som täcker stöld osv. så behövs IMEI-nummer och diarienummer


   
SvaraCitera