Aviseringar
Rensa alla

Mobilhjälp tack, Vilken skall man välja?


Ämnesstartare

Hur står sig Sonyn till SE's telefoner gällande materialet, de senare har en tendens att vara rätt plastiga och fula.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hur står sig Sonyn till SE's telefoner gällande materialet, de senare har en tendens att vara rätt plastiga och fula.

s2an ska vara plastigare har jag hört, xperian ska ha bra byggkvalitet.


   
SvaraCitera

Har en hyndai som är gjord av idrium, kostade 500 kr, tål allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Samsung galaxy S2 (3100kr) (Du röstade på detta alternativ)

skulle jag tippa på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför? Alla specs talar emot när jag överblickat det en andra gång.

Väldigt bra mobil. Finns ICS till den och den är lätt att roota om man gillar det. Bra skärm [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Väldigt bra mobil. Finns ICS till den och den är lätt att roota om man gillar det. Bra skärm

ICS finns till xperia S med, den har 1280x720 pixlar istället för samsungs 480 x 800.

Att roota xperian vore nog inte så mycket svårare skulle jag gissa på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj den telefonen som du gillar bäst [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Samsung galaxy S2 (3100kr) (Du röstade på detta alternativ)

Personligen hade jag valt Nokia Lumia 800, men det är ju bara jag det.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Personligen hade jag valt Nokia Lumia 800, men det är ju bara jag det..

Problemet med den är att windows phone 7 är utdöende osv. windows phone 8 är det lika bra att vänta på i sådana fall.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Samsung galaxy S2 (3100kr) (Du röstade på detta alternativ)

Jag är egentligen en HTC-kille, men näst efter kommer Samsung.


   
SvaraCitera

Jag skulle välja Xperia S, har själv den, haha. Den har en underbar skärm - bättre än S2s.

Den enda nackdelen jag kan komma på när det gäller Xperia S, är att den har en kort batteritid och att batteriet inte är möjlig att ta bort. ICS har inte heller anlänt till mobilen.

Xperian har dessutom bättre kamera, och otroligt bra ljud. Om du kollar mycket på videos eller fotar mycket så är xperian ett självklart val enligt mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

windows phone 7 är utdöende osv. windows phone 8 är det lika bra att vänta på i sådana fall.

Ja, det kanske det är.. Funkar det inte att uppdatera till Windows Phone 8 sedan då om man så vill?! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Captivestraw:

ICS har inte heller anlänt till mobilen.

den fick det för 5 dagar sedan enligt mina källor.

Men skulle nog tro att den är mer prisvärt iaf, får höra med min kompis lite extra antar jag.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

den fick det för 5 dagar sedan enligt mina källor.Men skulle nog tro att den är mer prisvärt iaf, får höra med min kompis lite extra antar jag.

Jaså? Coolt 😮


   
SvaraCitera

Beror väl på vad du ska ha den till. Tog Xperia när jag sulle välja pga gränssnittet är genomarbetat samt att Sony fått riktigt god kritik för sin ICS uppdatering vilket ej samsung fått. Skärmen är helt fantastisk.

Klämde för övrigt på en Samsung s3a igår. Skärmen var typ som om någon gått och verklige tecknat hela gränssnittet. Känndes lite som menyerna var av lågkvalitativ plast. Inte min grej.[tard]


   
SvaraCitera