Aviseringar
Rensa alla

Mobilkatastrof


Ämnesstartare

Om vi säger att någon råkat tappa sin telefon ner i tvättstället när vattenkranen stått på och telefonen nu är helt kaputt pga batteriluckan och batteriet åkte ur, vad tycker ni då den personen ska göra för att kurera den????? 
Hen bävar också för att ens googla reda på vad försäkringsbolag har att säga om denna hypotetiska situation så ni är hens ena hopp. 

Personen i detta helt hypotetiska scenario är mkt skamsen då det är en ny telefon och personen är tillräckligt gammal och klok för att veta att det är en dålig idé att knöka in telefonen i badrumsskåpet för att lyssna på podcasts medan hen tvättar ansiktet. Personen har ingen tillgång till hårtork eller normalstort simkort att sätta i någon gammal telefon.
Och nä, denna hypotetiska person borde ju givetvis inte få ha några ömtåliga saker i sin ägo övht, vilket hen vet. 

04f8299.jpg


   
Citera

Vad rör det sig om för en ny och värdelös lur? Märke och modell tack.

Det är nog kört, men lägg den och alla dess lösa komponenter i ett torkskåp på 25 grader ett par timmar och håll tummarna. 

Låter som den hypotetiska personen behöver en sluten vattentät telefon, tag en kik på Sonys breda sortiment.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vad rör det sig om för en ny och värdelös lur? Märke och modell tack.

Det är nog kört, men lägg den och alla dess lösa komponenter i ett torkskåp på 25 grader ett par timmar och håll tummarna. 

LG Leon 4G LTE
de enda torkskåpen jag har att tillgå är en micro och en ugn 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: åter som den hypotetiska personen behöver en sluten vattentät telefon, tag en kik på Sonys breda sortiment.

skulle dessa tåla vatten även på batteriet? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: jag 

*hen


   
SvaraCitera

Plocka isär mobilen och lägg den i en skål med ris. Samt hoppas på att riset drar ur fukten.


   
SvaraCitera
O.G.
 O.G.

Någon får rätta mig om jag har fel, men borde inte det vara lugnt om batteriet åkte ut? Bara att låta telefonen torka ordentligt innan du sätter på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

O.G.:
Någon får rätta mig om jag har fel, men borde inte det vara lugnt om batteriet åkte ut? Bara att låta telefonen torka ordentligt innan du sätter på den.

Den är inte helt död så än finns det hopp. Hoppas verkligen att du har rätt. 


   
SvaraCitera

Jag har tappat min i vatten flera gånger, först stängt av den, sedan tvättat av det synliga vattnet med handduk, sedan lagt den förslutet i ris på ett varmt ställe i ett par dygn, och efter det har den fungerat varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
Plocka isär mobilen och lägg den i en skål med ris. Samt hoppas på att riset drar ur fukten.

det låter mystiskt men jag kommer genast att testa ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska man hälla ut riset ur påsen eller ej 


   
SvaraCitera

Ha i ugnen på låg värme en bra stund, öppen lucka

servera med basilika


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
ska man hälla ut riset ur påsen eller ej 

Såhär ska den se ut:

mobile-in-rice-bag.jpg


   
SvaraCitera

Om du inte har sådana där anti-fukt påsar som finns i jackor. De är ännu bättre.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

skulle dessa tåla vatten även på batteriet? 🙁

De är helt slutna, vatten kan därför inte nå batteriet. Det går ej att öppna upp dem för att byta batteri heller dock, men de har bra batterier med lång livslängd! 


   
SvaraCitera