Aviseringar
Rensa alla

Mobilkatastrof


Skulle säga att mitt ugnstips är det bästa hittills.. Riset skulle ta en låååång tid


   
SvaraCitera

Tickstart:
Skulle säga att mitt ugnstips är det bästa hittills.. Riset skulle ta en låååång tid

Men vad gör ugnen? Grejen är ju att vattnet ska försvinna från mobilen och det gör det väl inte i en ugn på så låg värme? 


   
SvaraCitera

Niklas:

Men vad gör ugnen? Grejen är ju att vattnet ska försvinna från mobilen och det gör det väl inte i en ugn på så låg värme? 

Det förångar ju vattnet, typ 70-80 grader eller nåt


   
SvaraCitera

Tickstart: typ 70-80 grader eller nåt

batteriet exploderar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De är helt slutna, vatten kan därför inte nå batteriet. Det går ej att öppna upp dem för att byta batteri heller dock, men de har bra batterier med lång livslängd! 

Aha simkortet har en annan lucka? Men den tål nog inte vatten. 

plastar in en tallrik med en rispåse och isärplockad tele


   
SvaraCitera

Tickstart:

Det förångar ju vattnet, typ 70-80 grader eller nåt

Men då pajar ju mobilen!!


   
SvaraCitera

Inte då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vågar mig inte på något med ugnen pga det skulle nog sluta med att jag skapar tråd om vad man ska göra om man råkat förgiftas av batteriångor (?)/bränt ned en fastighet/är efterlyst för criminal negligence. 

Denna rätt serveras nu i detta hem. Batteriet har börjat läcka lite så det verkar funka. 
WIN_20160519_00_25_06_Pro.jpg


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Vågar mig inte på något med ugnen pga det skulle nog sluta med att jag skapar tråd om vad man ska göra om man råkat förgiftas av batteriångor (?)/bränt ned en fastighet/är efterlyst för criminal negligence. 

Denna rätt serveras nu i detta hem. Batteriet har börjat läcka lite så det verkar funka. 
WIN_20160519_00_25_06_Pro.jpg

Men den måste ju vara täckt med ris! 

iphone-in-rice-bag.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man tager vad man haver 🙁

Niklas:

Men den måste ju vara täckt med ris! 

iphone-in-rice-bag.jpg:


   
SvaraCitera

Ta salt!


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Aha simkortet har en annan lucka? Men den tål nog inte vatten.

Ja, simkortet och sd-kort har vattentät lucka, de är lite halvsvåra att pilla upp och öppnas verkligen inte av fall etc.. Om simkortet mot all förmodan skulle komma i kontakt med vatten får du ett nytt gratis från din operatör, de är inte alls dyra.. :p

 


   
SvaraCitera

Tror ej på ris-idén alltså... 

Har du ingen dammsugare med varmluftsutblås? 


   
SvaraCitera

Jag hade låtit mobilen stå utan batteri och lycka. Har för mig att man kan packa den i något som suger åt sig fukt också? Såna små påsar som kan finnas i fickan på nya kläder om man får tag på det, annars tror jag att begraven i ris ska funka också.

Det viktiga är att telefonen får stå länge så all fukt kan gå ur den, så jag hoppas att du har din gamla telefon som du kan använda i några dagar.

Hjärta


   
SvaraCitera

Menåh. Mer ris hallå!!! Annarsnhelt onödigggt.


   
SvaraCitera