Aviseringar
Rensa alla

Mobilkatastrof


Precis lägg den i ris o sen se ifall den funkar, om den inte gör de så shit happens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, simkortet och sd-kort har vattentät lucka, de är lite halvsvåra att pilla upp och öppnas verkligen inte av fall etc.. Om simkortet mot all förmodan skulle komma i kontakt med vatten får du ett nytt gratis från din operatör, de är inte alls dyra.. :p

 

Så bra!
Man måste bekräfta med sitt gamla simkort för att ingen annan ska kunna använda det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
Menåh. Mer ris hallå!!! Annarsnhelt onödigggt.

menåh tror du ej att jag hade använt mer ris om jag haft tillgång till mer ris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den funkar!!!!!!! Tid och datum funkade ej och meddelandefunktionen var lite knasig men nu verkar allt vara ok. Förutom kameran som är lite dimmig. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja, simkortet och sd-kort har vattentät lucka, de är lite halvsvåra att pilla upp och öppnas verkligen inte av fall etc.. Om simkortet mot all förmodan skulle komma i kontakt med vatten får du ett nytt gratis från din operatör, de är inte alls dyra.. :p

 

Operatören 3 tar dock 350kr för det, snåljåpar. Men tjatar man lite så får man det gratis.


   
SvaraCitera

S3ON:

 Om simkortet mot all förmodan skulle komma i kontakt med vatten får du ett nytt gratis från din operatör, de är inte alls dyra.. :p

 

applekakanshaj2:

Operatören 3 tar dock 350kr för det, snåljåpar. Men tjatar man lite så får man det gratis.

90 kr hos Telia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gratis hos comviq!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ev ha jinxat det hela lite genom att skriva sådär pga behövde starta om den nyss jaja 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Gratis hos comviq!!!

Yäääää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Yäääää

man måste dock skriva in en kod man får smsad till sig för att kunna låsa upp det så det kräver ju att man kan använda sitt gamla simkort men det kanske gäller de andra operatörerna också 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

man måste dock skriva in en kod man får smsad till sig för att kunna låsa upp det så det kräver ju att man kan använda sitt gamla simkort men det kanske gäller de andra operatörerna också 

Hmm, jag anmälde bara att jag behövde ett nytt på deras hemsida så skickade dem ut ett som bara var att sätta i och så fungerade allt. 

Köpte dock telefonen löst, helt upplåst utan abonnemang från billigast webbplats och tog kontakt med comviq därefter. Kan tänka mig att det är annorlunda om en beställer allt från comviq, då är den operatörlåst etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hmm, jag anmälde bara att jag behövde ett nytt på deras hemsida så skickade dem ut ett som bara var att sätta i och så fungerade allt. 

Köpte dock telefonen löst, helt upplåst utan abonnemang från billigast webbplats och tog kontakt med comviq därefter. Kan tänka mig att det är annorlunda om en beställer allt från comviq, då är den operatörlåst etc. 

aha ja jag beställde direkt från cömviq pga ville fortsätta ha


   
SvaraCitera
Draug

Personen i detta helt hypotetiska scenario överlever nog utan mobiltelefon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
Personen i detta helt hypotetiska scenario överlever nog utan mobiltelefon.

personen behöver den mkt!

nu har simkortet slutat fungera???? det fungerade i morse men nu trots idogt arbete säger telefonen att det inte finns något simkort. har nu plockat isär allt för att se om det blir bättre efter ett tag. ska få viktigt samtal vid 15 så hoppas verkligen att den fungerar då pga vet inte hur jag ska göra annars. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: nu har simkortet slutat fungera???? det fungerade i morse men nu trots idogt arbete säger telefonen att det inte finns något simkort.

Behöver inte vara simkortet det är fel på. När kretskort kortsluts och komponenter på dem går sönder kan telefonen visa alla möjliga felmeddelanden av jättemånga orsaker.

Har du pratat med Comviq? De kanske kan fixa någon lösning beroende på hur bra och snabba de är. 


   
SvaraCitera