Forumet - Mobilkatastrof

Mobilkatastrof

1878 0 52

S3ON:
Hmm, jag anmälde bara att jag behövde ett nytt på deras hemsida så skickade dem ut ett som bara var att sätta i och så fungerade allt. 

Köpte dock telefonen löst, helt upplåst utan abonnemang från billigast webbplats och tog kontakt med comviq därefter. Kan tänka mig att det är annorlunda om en beställer allt från comviq, då är den operatörlåst etc. 
aha ja jag beställde direkt från cömviq pga ville fortsätta ha

Draug: Personen i detta helt hypotetiska scenario överlever nog utan mobiltelefon.
personen behöver den mkt!


nu har simkortet slutat fungera???? det fungerade i morse men nu trots idogt arbete säger telefonen att det inte finns något simkort. har nu plockat isär allt för att se om det blir bättre efter ett tag. ska få viktigt samtal vid 15 så hoppas verkligen att den fungerar då pga vet inte hur jag ska göra annars. 

Spana också in:


vonKissekatt: nu har simkortet slutat fungera???? det fungerade i morse men nu trots idogt arbete säger telefonen att det inte finns något simkort.
Behöver inte vara simkortet det är fel på. När kretskort kortsluts och komponenter på dem går sönder kan telefonen visa alla möjliga felmeddelanden av jättemånga orsaker.

Har du pratat med Comviq? De kanske kan fixa någon lösning beroende på hur bra och snabba de är. 

vonKissekatt: nu har simkortet slutat fungera???? det fungerade i morse men nu trots idogt arbete säger telefonen att det inte finns något simkort. har nu plockat isär allt för att se om det blir bättre efter ett tag. ska få viktigt samtal vid 15 så hoppas verkligen att den fungerar då pga vet inte hur jag ska göra annars.
Den kommer nog inte fungera.  Kan precis som s3on säger vara telefonen som är sönder pga fuktskada.

Du borde springa iväg och köpa en billig mobil att ha så länge, och eventuellt kontantkort (om inte ditt simkort funkar) så du kan kontakta folk och de dig. 

S3ON:
Behöver inte vara simkortet det är fel på. När kretskort kortsluts och komponenter på dem går sönder kan telefonen visa alla möjliga felmeddelanden av jättemånga orsaker.

Har du pratat med Comviq? De kanske kan fixa någon lösning beroende på hur bra och snabba de är. 
Vet inte vad de skulle kunna göra :((( måste väl nämna vattenincidenten och då kommer de väl att säga att det är pga telefonen och således ej ligger på deras bord