Aviseringar
Rensa alla

Mobilt bredband!


Ämnesstartare

Jag köpte ett mobilt bredband på ica maxi, pillade i sim-kortet och började surfa.

Så hur är det mobilt bredband? Jag har inte skrivit i en bokstav eller siffra om mig.

Så är mobilt bredband säkert då? Då borde man tekniskt sätt bara kunna ladda ner för fullt utan vara det minsta oroilg?


   
Citera

Det suger dase. Vårat sprängs helatiden och kopplar ur å så. Värdelöst imho

Funkar bättre att köra det genom telefonen


   
SvaraCitera

Slumpartad:

kopplar ur

Hela fucking tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw det är telias.

För mig har det hittills varit helt stadigt.


   
SvaraCitera
Åtta

Din IP-adress kan kopplas till ditt sim-kort, men om du inte har något abonnemang så kan inte det i sin tur kopplas till din person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Din IP-adress kan kopplas till ditt sim-kort, men om du inte har något abonnemang så kan inte det i sin tur kopplas till din person.

Alldelles precis! Fan va härligt, ska testa det några veckor och är det lika stadigt säger jag upp bredbandet och kör med kontantkorts mobiltbredband. Helt klart värt!


   
SvaraCitera
Åtta

laggar28:

är det lika stadigt säger jag upp bredbandet och kör med kontantkorts mobiltbredband.

[tard]

Hemskt. Och dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hemskt. Och dyrt.

Nu betalar jag 200 för 0,25mbit bredband + 40kr för VPN-tjänst varje månad.

Med mobilt får jag definitivt snabbare. Och kan slippa vpn avgiften för samma pris.

Ack, använder man mer än 5GiB per månad. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Så hur är det mobilt bredband?

Så är mobilt bredband säkert då? Då borde man tekniskt sätt bara kunna ladda ner för fullt utan vara det minsta oroilg?

Mobilt bredband är bara skit! BARA SKIT! Ungefär som bärbara datorer som också är bara skit! BARA SKIT!

Stationär dator ska det vara och en fast anslutning, helst fiber naturligtvis. Tänk dig att tanka ner en HD film och några plattor i FLAC format varje dag. Då är man uppe i 25 GB per dygn. 750 GB i månaden. Försök kör det via ett mobilt bredband. [badgrin]

Nej, stationär dator ska det vara och en fast anslutning, helst fiber. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan typ inte tanka saker med mobilt bredband


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kan typ inte tanka saker med mobilt bredband

I vart fall inte några större filer. Det går naturligtvis att tanka ner någon enstaka låt i det förstörande formatet MP3 men knappast hela album i FLAC och ännu mindre hela långfilmer och totalt uteslutet HD filmer. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

I vart fall inte några större filer. Det går naturligtvis att tanka ner någon enstaka låt i det förstörande formatet MP3 men knappast hela album i FLAC och ännu mindre hela långfilmer och totalt uteslutet HD filmer

men man riskerar ändå att nå upp till nedladdningsgränsen då (om det finns en sådan, men det tror jag att det oftast gör?) innan månaden är slut och det är bläääääää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men man riskerar ändå att nå upp till nedladdningsgränsen då (om det finns en sådan, men det tror jag att det oftast gör?) innan månaden är slut och det är bläääääää

EXAKT - you got the point!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

EXAKT - you got the point!

Får testa tanka... Men hur är det med upp då? Om inte annat kan jag ladda upp alla filmer på mobila bredbandet istället om det inte finns en gräns...


   
SvaraCitera
Åtta

Telenor är det enda företaget i Sverige som inte har någon gräns.


   
SvaraCitera