Aviseringar
Rensa alla

Mobiltelefoner.


Ämnesstartare

Vad för typ av telefoner använder ni här på UM? Det kan vara Huawei- Samsung- Apple- Motorola  eller andra märken som inte har kommit ut än. Och varför använder ni just den här typen av mobiltelefonen. Var det ni själva som valde den eller fick ni den i julklapp presenter osv. Hur mycket låg priset på telefonen när ni fick ta emot den. Hur länge har ni använt mobiltelefonen? Skulle vara väldigt intressant att få veta vad alla använde. 😀


   
Citera

samsung galaxy s9 köpte den själv vet inte hur länge jag har haft den tror 2 månader kanske 8k låg den på


   
SvaraCitera

Behöver du en ny? Jag är superdupernöjd med min Samsung galaxy s4 edge (mini?) MEN KAMERAN suger FETT!!!! Skeptisk(första gången jag använde det uttrycket, måste ta ut min ilska när jag kan) Mycket glad  

Tror jag var mest inne på "musik mobil, kameraminne" eftersom jag hellre vill fota riktigt och inte få skitdåliga pixlar och inte går att förstora bilderna på vanlig datorskärm. Sen kan jag inte det där med mått och längd, den här mobilen är avlång så måste tänka på bildformatet vilket är min mardröm och behöva tänka på.

Varför måste jag tänka på det nu!?? Skadeglädje har haft den två år nu, musiknivån har jag inte heller förstått mig på, har inte hittat andra ipod hörlurar än så lyssnar på jättelåg volym även på maximalt när det är stökigt på bussen. Men för mina små händer är den perfekt, måste också ha en kontaktöverföring grej till mobilladdaren när man byter till powerbank och har bara två sådana stickor från den affären, vilken man aldrig går till. Eftersom det är en ny mobil och de har de gamla stickorna nånstans vet jag inte hur jag ska göra om jag tappar dem. Men tror jag löste det en gång... hm. 

Nu ska jag koppla mobilen till teven med screenmirror (stänga av alla notifieringar!!!) 

Mm, ja också är den värdelös och fota med. En till värdelös grej är att den inte har iphone mobilskal och ointressanta mobilskal till. Jag vill ha  MOBILSKAL... 

och MOBILSMYCKEN! Gråter 


   
SvaraCitera

2. Köpte själv 7000kr? Pappa var med.
Och jag behöver inte tänka på betalning för det dras automatiskt ca 500kr.. prata inte med mig om pengar men jag fick beröm för huvudräkning idag! Räknade snabbt ut vad jag skulle få för 150kr med 200kr när jag köpte pizzor Rodnar oj, det har inte med saken o göra.. två gånger har jag vart snabb den här veckan :3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LG V30, fick 33% rabatt när den kom ut så betalade bara ungefär 3 tusen mindre, plus jag älskar designen, färgen och UI.

Innan den hade jag en LG V10 så nästa mobil blir nog en LG V50.


   
SvaraCitera

Jag har använt samma mobil sen början av 2017. Jag har fått den i födelsedagspresent, vilket är ganska billig(lol). Det är en samsung och den har aldrig haft några problem tills jag för några månader sedan råkade spilla vatten på hemknappen, som gör att den inte fungerar längre och jag har inte haft lust att fixa det. Det är inte värt pengarna heller, tycker jag. 
Sedan av en annan olyckshändelse tappade jag mobilen på golvet och skalet åkte av. Guess, what,sprickor. 
Men den fungerar än idag! 2 år alltså. Jag ser fortfarande ingen anledning att köpa en ny mobil men en vacker dag dör väl den så ja, då ska jag köpa en ny. Tänker mig en samsung igen. 

Mvh Jäkla Apple - skit.


   
SvaraCitera

Jag hade något slags gammal xperia när jag var nio år gammal cirka 2012.

Sedan hade jag iPhone 5.

24 december 2017 fick jag en ny mobiltelefon. Jag önskade inte ny mobiltelefon. Jag vill inte säga vilken eftersom ni alla kommer att kalla mig bortskämd...

En sak jag dock kan säga, som jag tror att jag har sagt förut på forumet, är att APPLE ÄR SKRÄP!

En incident som jag tror ägde rum i juni 2018: jag förlorade alla mina bilder och videor på mobiltelefonen. Jag hade inte överfört några bilder/videor till datorn mellan december 2017 och december 2018. Jag försökte bara lägga en ringsignal på mobiltelefonen genom iTunes på datorn. Det stod att de hade en backup av data som kunde läggas på min mobiltelefon. Jag tackade ja, men det raderade allt jag hade på mobiltelefonen och lade till en del skräp från min gamla mobiltelefon som datorn hade snappat upp. NI KUNDE HA VARNAT MIG!

OCH DESSUTOM, SOM OM DET INTE VAR NOG, GLÖMDE JAG LÖSENKODEN TILL MIN IPHONE 5 OCH DÄRFÖR INAKTIVERADE DE MOBILTELEFONEN OCH RADERADE ALL MIN DATA. ALLA ANTECKNINGAR JAG HADE SKRIVIT. ALLA BILDER OCH VIDEOR SOM JAG HADE.


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
samsung galaxy s9 köpte den själv vet inte hur länge jag har haft den tror 2 månader kanske 8k låg den på

8000?? Förvånad


   
SvaraCitera

123fendas:
Jag hade något slags gammal xperia när jag var nio år gammal cirka 2012.

Sedan hade jag iPhone 5.

24 december 2017 fick jag en ny mobiltelefon. Jag önskade inte ny mobiltelefon. Jag vill inte säga vilken eftersom ni alla kommer att kalla mig bortskämd...

En sak jag dock kan säga, som jag tror att jag har sagt förut på forumet, är att APPLE ÄR SKRÄP!

En incident som jag tror ägde rum i juni 2018: jag förlorade alla mina bilder och videor på mobiltelefonen. Jag hade inte överfört några bilder/videor till datorn mellan december 2017 och december 2018. Jag försökte bara lägga en ringsignal på mobiltelefonen genom iTunes på datorn. Det stod att de hade en backup av data som kunde läggas på min mobiltelefon. Jag tackade ja, men det raderade allt jag hade på mobiltelefonen och lade till en del skräp från min gamla mobiltelefon som datorn hade snappat upp. NI KUNDE HA VARNAT MIG!

OCH DESSUTOM, SOM OM DET INTE VAR NOG, GLÖMDE JAG LÖSENKODEN TILL MIN IPHONE 5 OCH DÄRFÖR INAKTIVERADE DE MOBILTELEFONEN OCH RADERADE ALL MIN DATA. ALLA ANTECKNINGAR JAG HADE SKRIVIT. ALLA BILDER OCH VIDEOR SOM JAG HADE.

 fuck Android Mycket glad Cool


   
SvaraCitera
Maxxie

Jag har en samsung A8 just nu. Det fungerar skit bra jämfört med mina tidigare mobiler som mina föräldrar köpt till mig för mina födelsedagar (hade min första mobil när jag var 13 eller 14 tror jag). Jag kan ha så många bilder och sånger som jag vill, vilket jag inte kunde med mina tidigare mobiler.
Har betalat själv min mobil, det var ganska dyrt då jag är student och tjänar inte många pengar. Har ätit pasta under månader lol.


   
SvaraCitera

Maxxie:
Jag har en samsung A8 just nu. Det fungerar skit bra jämfört med mina tidigare mobiler som mina föräldrar köpt till mig för mina födelsedagar (hade min första mobil när jag var 13 eller 14 tror jag). Jag kan ha så många bilder och sånger som jag vill, vilket jag inte kunde med mina tidigare mobiler.
Har betalat själv min mobil, det var ganska dyrt då jag är student och tjänar inte många pengar. Har ätit pasta under månader lol.

Pasta låter gott om det är med ostsås. Har inte haft det sen ett år, förra julen. 


   
SvaraCitera

Danneboi:

8000?? Förvånad

yep bytte in den mot min s8 älskar telenor change


   
SvaraCitera

Oneplus 6t, köpte den för 7000 :-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Oneplus 6t, köpte den för 7000 :-

Good choice!


   
SvaraCitera

Har en Oneplus 6, köpte den för drygt 6000 kr. Har haft den i snart 1 år.

Köpte en Oneplus 3 för många år sen och har varit helt såld på Oneplus sedan dess. Bland de bästa telefonerna som finns ute på marknaden till ett mycket lägre pris. 


   
SvaraCitera