Aviseringar
Rensa alla

mod


Ämnesstartare

mycket mod snack så tänkte jag kan göra tråd :p

funderar lite kring hur man blir mod? vad ni ens gör? (xD) och varför får inte umare bestämma vem som blir mod? hade vart askul med val vart fjärde år eller så, eller okej kanske vartannat, 4 år är långt x) men liksom val så kan man rösta på den man tycker osv

istället för att ni väljer folk. detta borde vara en demokrati (: 


   
Citera
Ämnesstartare

håll käften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till dig som skrev håll käften: väx upp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korsitaket: funderar lite kring hur man blir mod?

Vad jag förstår så ansöker man om det. Det är den officiella storyn i alla fall. Sen om det faktiskt händer att en enskild person tillfrågas eller ej lär vi nog aldrig få veta, vi kan bara välja om vi litar på modkåren och tror att man måste söka eller inte.

Och även om en mod/admin gör bäst i att svara på detta så vill jag ändå gissa för att se om jag gissat rätt - gissar på att modkåren tillsammans bestämmer om en person ska bli mod eller inte. Det är ingens enskilda beslut.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Vad jag förstår så ansöker man om det. Det är den officiella storyn i alla fall. Sen om det faktiskt händer att en enskild person tillfrågas eller ej lär vi nog aldrig få veta, vi kan bara välja om vi litar på modkåren och tror att man måste söka eller inte.

Och även om en mod/admin gör bäst i att svara på detta så vill jag ändå gissa för att se om jag gissat rätt - gissar på att modkåren tillsammans bestämmer om en person ska bli mod eller inte. Det är ingens enskilda beslut.

Hjärta

okej, bra svar. gilla dock min val tanke men antar att alla andra hatar den ^^ så det alltid ser ut :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Vad jag förstår så ansöker man om det. Det är den officiella storyn i alla fall. Sen om det faktiskt händer att en enskild person tillfrågas eller ej lär vi nog aldrig få veta, vi kan bara välja om vi litar på modkåren och tror att man måste söka eller inte.

Ja, man måste ansöka! Det har hänt vid ett fåtal tillfällen att folk blivit frågade, men då är det någon som vi har tänkt ut tillsammans och funderat på länge.

Storchen84: Och även om en mod/admin gör bäst i att svara på detta så vill jag ändå gissa för att se om jag gissat rätt - gissar på att modkåren tillsammans bestämmer om en person ska bli mod eller inte. Det är ingens enskilda beslut.

Vi bestämmer allt rörande  moderering tillsammans (och en del gällande forumet också men där styr ju givetvis André mest som webbansvarig) Glad Vi har en väldigt bra och stabil demokrati inom modgänget, sen önskar man ju att man kunde vara alla användare till lags också men det funkar ju bara till en viss gräns. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstar man inte i slutet av året i "Um-awards" tråden?  Bara så ni vet vill jag bli årets nykomling! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Röstar man inte i slutet av året i "Um-awards" tråden? Sedan blir de frågad de om de vill bli mod/admin, som jag har förstått det:)  Bara så ni vet vill jag bli årets nykomling! 

nej, um-awards är bara till för skojs skull! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korsitaket: men antar att alla andra hatar den

Varken hatar eller gillar. Låter som att det skulle bli för stort och omständigt. Tror inte några forum någonstans väljer sina mods. Däremot kan man alltid anmäla en mod som beter sig illa. Fortsätter den att bete sig illa så är den till slut ingen mod (såvida det inte är massa väldigt uppenbara trollanmälningar från en och samma person). Givetvis är chansen större att en modkår håller varandra bakom ryggen än att något ska hända - men en liten chans (genom att anmäla) är större än ingen chans (att ignorera).

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Röstar man inte i slutet av året i "Um-awards" tråden? Sedan blir de frågad de om de vill bli mod/admin, som jag har förstått det:)  Bara så ni vet vill jag bli årets nykomling! 

nää vem som vill bli admin är la inget alternativ där

men det är det som hade vart kul! val om admins så umare kan få bestämma, även om valen hade blitt liknade nu ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en sak vet jag och det är att det begås dåååååliga saker bakom "mugglar användares" makt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Varken hatar eller gillar. Låter som att det skulle bli för stort och omständigt. Tror inte några forum någonstans väljer sina mods. Däremot kan man alltid anmäla en mod som beter sig illa. Fortsätter den att bete sig illa så är den till slut ingen mod (såvida det inte är massa väldigt uppenbara trollanmälningar från en och samma person). Givetvis är chansen större att en modkår håller varandra bakom ryggen än att något ska hända - men en liten chans (genom att anmäla) är större än ingen chans (att ignorera).

Hjärta

inte så väl. i den rösta tråden, hade gått att lägga det så. de som är intresserade kan anmäla intresse i en tråd sen kan man få rösta på hur man tycker det ska se ut i en. asakul ju och nånstans måste nått nytt börja

det man anmäla fatta jag inte vad du mena :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:
en sak vet jag och det är att det begås dåååååliga saker bakom "mugglar användares" makt

haha mugglar användares x) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korsitaket: det man anmäla fatta jag inte vad du mena :p

Du anmäler en mod, precis som du kan anmäla vilken användare som helst.

Har för övrigt inga invändningar mot modkåren (eller jo - att dazed inte är mod), vilket är nog en av anledningarna till att jag ser seriösa val som överflödiga. Kanske kan vara nåt man gör för skojs skull, alltså utan att resultaten egentligen får öljder. 

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du anmäler en mod, precis som du kan anmäla vilken användare som helst.

Har för övrigt inga invändningar mot modkåren (eller jo - att dazed inte är mod), vilket är nog en av anledningarna till att jag ser seriösa val som överflödiga. Kanske kan vara nåt man gör för skojs skull, alltså utan att resultaten egentligen får öljder. 

Hjärta

jaha du menar om nån vart taskig eller gjort nåt fel? 


   
SvaraCitera