Aviseringar
Rensa alla

Modellera


lemuu:

o.o korvar? tror inte det .... men , t.ex utåt kan man ju göra det.. lite ojämnt, eller som jag tänkte göra, en liten tjejig sak; ett hjärta, som går INÅT istället.. alltså ett lager med lera o sen göra ett hjärta .. sen sätta färg i, äh jag vet inte, inte tänkt så långt än, men nåt sånt iaf

hur stor duk talar du om? cernitlera är dyrt, tänk på det.

lemuu:

smart , mja vet inte, antar det.. det borde ju torka med sin tid med frågan är bara hur lång tid de tar isf

jag skulle klistrat på ett lager ifall du tänker göra av cernitlera, eftersom det ska stelna innan du använder den (i ugnen).

lemuu:

vägg..spackel? o.o

jag tror det är enklast.

ta en pepparkaksform, och bygg kanter runt ramen så att du får en grund som du kan "gjuta" gips, spackel eller något liknande i.

eller så skippar du helt och hållet leran och gör upphöjningen av något betydligt lättare material, någon form av plast skulle jag föreslå.

det finns en slags frigolitliknande plast som inte är gjord av kulor utan av en fast massa med bubblor i, minns inte vad den heter, men den går att såga och skära i på ett helt annat sätt än frigolit. en sådan som man klistrar på och sedan spacklar borde fungera utmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

😮 de har nog pappa [badgrin]

internet:

det finns en slags frigolitliknande plast som inte är gjord av kulor utan av en fast massa med bubblor i, minns inte vad den heter, men den går att såga och skära i på ett helt annat sätt än frigolit. en sådan som man klistrar på och sedan spacklar borde fungera utmärkt.

Ja. Vi har sådan rosa i våran bildsal i skolan. [y] Skulle vara det absolut bästa tror jag. [smile]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Ja. Vi har sådan rosa i våran bildsal i skolan. Skulle vara det absolut bästa tror jag.

vad heter det, har inte använt det sen jag var 14 och byggde warhammerlandskap, shit.


   
SvaraCitera

lemuu:

Ja. ska göra ytan ojämn.

Mhm, okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är resultatet.. frågan är bara om det sitter kvar på den, men försökte "dra ut" degen så gott jag kunde.. Pojkvännen har inte sett än 😉 .. nu fattas det bara o färglägga med.. fin idé? detta var dock ett undantag på ojämnt underlag, dom andra tavlorna som ska bli mer buckliga i så fall

DSC08991.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använde inga hjälpmedel btw, bara händerna 🙂 ..

nåt tips på färger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vad heter det, har inte använt det sen jag var 14 och byggde warhammerlandskap, shit.

Ohgod. Jag har inte en susning om vad det heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Resultatet !

image-upload-91-710458.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gick jättebra att måla på med akryl , och leran fastnade av sig självt.. 🙂


   
SvaraCitera