Aviseringar
Rensa alla

Moderaterna bör vinna valet!


Ämnesstartare

Du kan få bekanta dig med mitt jänrrör om du vill.


   
SvaraCitera
Issen

Gillar inte Sahlin, men Reinfeldts politik får oss att gå under så aldrig i helvete att jag röstar på dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnebooi:

Det är ju vi som röstat fram de.

So? Fan spelar det för roll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnebooi:

JejeX: Du är under 18 va?
Ja, det är jag. Men vi har skolval så ja 😉

Förklarar en del...

Linnebooi:

Moderaterna tycker jag ska vinna valet för de har en bra politik som kommer göra Sverige till ett bra land. Det enda som är fel på Moderaternas politik är att de vill ha låg skatt och det är inte bra för då fungerar det inte att göra ett bra Sverige som Moderaterna vill göra.

Säg mig... Vad är det egentligen som Moderaterna har för typ av "bra" politik, om du tycker att det enda som är fel på dem är att dem vill ha låg skatt... Ett av partiets absolut starkaste åsikter..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Spreading hate on the internets since 1995

hemsk liten fyraåring du måste ha varit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hemsk liten fyraåring du måste ha varit!

If only knew.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnebooi:

Det är ju vi som röstat fram de.

Förutom den hälft (nästan) som inte gjorde det.

Linnebooi:

Jag tycker att Moderaterna bör vinna valet igen.

Alliansen vann valet, skall man bara se till vilket parti som fick flest röster så vann Socialdemokraterna sedvanligt.

Linnebooi:

Det enda som är fel på Moderaternas politik är att de vill ha låg skatt och det är inte bra för då fungerar det inte att göra ett bra Sverige som Moderaterna vill göra. Det håller jag med er om.

Så länge man inte sänker all skatt samtidigt, så innebär skattesänkning på ett ställe egentligen mest att pengarna förflyttas. Sänker du till exempel inkomstskatten, så får du igen det mesta via moms istället (folk spenderar mer pengar).

Tycker högerregeringen har sänkt skatten på rätt bra ställen. Sen så kan man diskutera Alliansens politik i övrigt. Som att "Liberala" Folkpartiet röstade igenom FRA och IPRED. Och att Beatrice Ask är inavlad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Och att Beatrice Ask är inavlad.

Vadåra?

Dold text: Säg vilken politiker som inte är inavlad [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Vadåra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CZeleaC:

Du kan få bekanta dig med mitt jänrrör om du vill.

[love]


   
SvaraCitera

Linnebooi:

Jag tycker att det svenska folket ska sluta gnälla på moderaterna. Det är ju vi som röstat fram de.

En vild gissning från min sida är att de flesta som gnäller förmodligen är de som INTE röstade på moderaterna. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

video

Oj vad seriöst .. hör bara en massa förvrängd info. Skulle passa bättre med en opartisk källa kanske..? =)

"vi bortser för en stund från att sexköp är ett jävla lol-brott utan brottsoffer" Kvinnor som säljs mot sin vilja är alltså inte brottsoffer? Idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Kvinnor som säljs mot sin vilja är alltså inte brottsoffer? Idiot.

Han sa ju att det gick inom koppleri, alternativt våldtäkt, om du hade varit uppmärksam [no-no]

Sen så förstår jag helt ärligt inte hur du har kunnat missa debatten om att fru Ask vill skicka ut lila kuvert till misstänkta sexköpare och drogtesta barn under femton utan föräldrars tillstånd, det pratars ju om det överallt [no-no]
Googla lite så får du fram massa info.

Och har du ingen humor människa? [cry]


   
SvaraCitera

Linnebooi:

Det är ju vi som röstat fram de

Fel, Moderaterna vann endast förra valet tack vare att de skapade en koalitionsregering (eller block) med de andra högerpartierna[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Han sa ju att det gick inom koppleri, alternativt våldtäkt, om du hade varit uppmärksam

Okej..? Sexköp = brottsoffer, kvinnan. (inte alla, men majoriteten)
Så sexköparen ska dömas för koppleri eller våldtäkt? fattar inte.

Nintendo:

Sen så förstår jag helt ärligt inte hur du har kunnat missa debatten om att fru Ask vill skicka ut lila kuvert till misstänkta sexköpare och drogtesta barn under femton utan föräldrars tillstånd, det pratars ju om det överallt

Det har jag hört om, jag tycker inte det är efterblivet.


   
SvaraCitera