Aviseringar
Rensa alla

Moderaterna och Folkpartiet öppnar upp för samarbete med Miljöpartiet


Ämnesstartare

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/fp-vill-stoppa-sd-med-mps-hjalp-1.980871

Haha. Nowai.

Diskussion:

Vad kommer hända om Sverigedemokraterna får en vågmästarroll?


   
Citera
Ämnesstartare

Yäy, gruppkram för borgarpartierna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu ställer jag frågan till alla "vänster-blockare".

Ser ni hellre MP med alliansen eller SD med alliansen i en koalitionsregering?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD:s framfart påverkas ej av riksdagspartiernas planer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nu ställer jag frågan till alla "vänster-blockare".

Ser ni hellre MP med alliansen eller SD med alliansen i en koalitionsregering?

Jag ser hellre nyval i en sådan situation tbh. Jag ser också att förtroendet för alliansen skulle rasa om de gick in i samarbete med SD.

Som MP:are så skulle jag väl ärligt säga att jag hellre skulle gå ur partiet än samarbeta med alliansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag ser hellre nyval i en sådan situation tbh.

Nu lär ett omval aldrig hända. Du har de två alternativen jag skrev. Vilket väljer du? [badgrin][bigsmile] Du MÅSTE välja ett!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vad kommer hända om SVERIGEDEMOKRATERNA får en vågmästarroll?

Det är väldigt svårt att veta. Men jag hoppas att dom blir det för jag är väldigt nyfiken på hur dom andra partierna kommer att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nu lär ett omval aldrig hända. Du har de två alternativen jag skrev. Vilket väljer du? [badgrin][bigsmile] Du MÅSTE välja ett!

Makten framförallt, som det heter, får jag välja det tredje alternativet; att centern och folkpartiet samarbetar med de rödgröna? [bigsmile]

MP har redan en femklöverregering i skåne för att hålla ute SD, annars. Vi brukar föredra att sitta i regering, vänsterpartiets roll är att gnälla, miljöpartiets är att konkretisera och genomföra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

vänsterpartiets roll är att gnälla, miljöpartiets är att konkretisera och genomföra.

[tired]

Ditt rövslickande för MP is so not the shit. Eller idoliseringen över det partiet, förövrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[tired]

Ditt rövslickande för MP is so not the shit. Eller idoliseringen över det partiet, förövrigt.

Vad har vänsterpartiet lyckats genomföra rent historiskt, då? [smile] Jag har inte sett så mycket konkret... och de har ju ändå haft kring 20% av rösterna några gånger.. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

vänsterpartiets roll är att gnälla, miljöpartiets är att konkretisera och genomföra.

Alltså, du blir ju löjligare och löjligare...


   
SvaraCitera

Alliansen skulle aldrig samarbeta med SD. Det finns inget i deras politik som stämmer överens med SD. Jag förstår inte hur folk kan tro att de ens överväger att samarbeta med SD?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Haha. Nowai.

Har du glömt av valet 2002 din mes, då MP självmant föreslog ett samarbete med smurfarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninkudde:

Alliansen skulle aldrig samarbeta med SD. Det finns inget i deras politik som stämmer överens med SD. Jag förstår inte hur folk kan tro att de ens överväger att samarbeta med SD?

Är du dum? Du är medveten om att Folkpartiets språkkrav och Moderaternas "svenskkontrakt" båda är gamla SD krav? Sen Alliansen kom till makten har asylklimatet hårdnat enormt och nu år 2009 deklarerades ett "återtagandeår" med ökad förföljelse och specialchartrade flygplan för massdeportationer. En av de få skillnaderna mot SD är att man inte hetsar lika öppet mot muslimer, men kom inte och säg att det är stor skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninkudde:

Alliansen skulle aldrig samarbeta med SD. Det finns inget i deras politik som stämmer överens med SD. Jag förstår inte hur folk kan tro att de ens överväger att samarbeta med SD?

Alliansen sa med detta rent ut att ifall inte miljöpartiet samarbetar med oss så kommer vi "tvingas" söka oss till samarbete med SD för att kunna bibehålla makten. I grunden vill de behålla makten, oavsett vad.
SD lär inte vara delaktiga i alliansens arbete, men de kommer aldrig rösta för en rödgrön regering, utan snarare vända sig till alliansen, eller, det har de redan gjort.

Gentlemen:

Har du glömt av valet 2002 din mes, då MP självmant föreslog ett samarbete med smurfarna?

Jepp. Men tiden är förbi då MP förpassas som ett litet stödparti. MP och den gröna rörelsen är en del av något större än så. Sedan är saker annorlunda nu.


   
SvaraCitera