Aviseringar
Rensa alla

Moderatoransökningar


Ämnesstartare

Åtta:

Är nog även det olika från person till person (den som bedömer alltså). Personligen skulle jag ha störst problem att acceptera personliga påhopp, "HMF" och dylikt beteende som tyder på brist på respekt mot andra människor.

Okey följdfråga, är det enligt er accepterat att använda begrepp som negrer, ziggies, babianer eller kamelknullare utan att det klassas som "hets" mot folkgrupp?


   
SvaraCitera
Åtta

Sming:

är det enligt er accepterat att använda begrepp som negrer, ziggies, babianer eller kamelknullare utan att det klassas som "hets" mot folkgrupp?

Hahaha. Än en gång, det finns inget "oss" som tycker exakt samma sak. Personligen så tycker jag att det beror på kontext. Tilltalar man folkgrupper så på ett icke-skämtsamt sätt så skulle jag inte tycka att det är acceptabelt, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hahaha. Än en gång, det finns inget "oss" som tycker exakt samma sak. Personligen så tycker jag att det beror på kontext. Tilltalar man folkgrupper så på ett icke-skämtsamt sätt så skulle jag inte tycka att det är acceptabelt, nej.

Finns det ingen regelbok som ni måste följa, eller går alla runt och anmäler folk godtyckligen? [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Sming:

Finns det ingen regelbok som ni måste följa, eller går alla runt och anmäler folk godtyckligen?

Jodå. Det finns det såklart. Men jag trodde att du pratade om huruvida man hade möjlighet att bli moderator om man använde uttryck som dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ett tips är att inte bli moderator på UM ifall du vill vara anonym och dessutom skyltar med det. Det bjuder bara in till att "folk" lägger ner tid på att så småningom lyckas avslöja vem du är.

Jag vet, men tror som sagt att många undrat det och tyckte det behövdes en tråd om vad som krävs för att bli mod. Jag bryr mig inte jättemycket om det läcker ut vem jag är men vill inte riskera det i onödan.


   
SvaraCitera