Aviseringar
Rensa alla

Moderatorer, admins och särskilt skribenter: varför är ni så efterblivna?


Ämnesstartare

Med tanke på att nån av er blir "hackad" nästan varenda vecka måste ni ju verkligen vara sällsynt korkade. Är det svårt att sätta, komma ihåg och skydda ett starkt lösenord? Eller är det UM:s patetiska kodbas som är problemet?

När jag föreslog att UMIT skulle öppna upp källkoden så folk kunde hjälpa till att leta säkerhetshål fick jag tillbaka ett drygt "hehe, är din egen kod så pissig att du måste titta på våran?" samt en bannlysning när jag påpekade för herr Alexander Tardling att han var synnerligen otrevlig. Hade han lyssnat då kanske han inte varit låst nu.

Nu väntar vi bara på ett felinformerat "ololol kid haxxorzed teh um!!1 U BE TEH BANNZED" från Tardling och hans vänner, för gud förbjude att de inser hur värdelös deras kodbas är och öppnar upp för hjälp från folk som faktiskt vet vad de sysslar med. Det är ju deras PRECIOUS IMAGINARY PROPERTY!


   
Citera
Ämnesstartare

Vem fan bryr sig om säkerhetshål, de borde prioritera att göra deras källkod anpassad för geckoläsare. Helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar inte om lösenord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Vem fan bryr sig om säkerhetshål, de borde prioritera att göra deras källkod anpassad för geckoläsare. Helvete.

Jag har aldrig upplevt några problem i vare sig Firefox, Iceweasel eller Swiftweasel.

Angelize:

Det handlar inte om lösenord.

Har du mer information du vill dela med dig av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Jag har aldrig upplevt några problem i vare sig Firefox, Iceweasel eller Swiftweasel.

Jag har då sinnessjuk prestandaförlust i både Firefox och Iceweasel i förhållande till Opera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Har du mer information du vill dela med dig av?

Ok, kan inte sånt här men, om det handlade om lösenord och att den skulle logga in på användare med hjälp att lösenord så är det i alla fall inte så för när han/hon "hackar" en användare så loggas den inte in på den... Det blir inget "inloggad sedan" eller aa, du fattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

[badgrin]

Känns som att du vet en hel del. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Känns som att du vet en hel del. [no-no]

Det är inte olagligt att spekulera i det. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Jag har då sinnessjuk prestandaförlust i både Firefox och Iceweasel i förhållande till Opera.

Försöker du köra ett kluster på UM, eller vad är det som går segt egentligen? Jag har då inte märkt något.

Angelize:

Ok, kan inte sånt här men, om det handlade om lösenord och att den skulle logga in på användare med hjälp att lösenord så är det i alla fall inte så för när han/hon "hackar" en användare så loggas den inte in på den...

Admins och moderatorer kan logga in i stealth mode, vilket inte visar dem som inloggade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Försöker du köra ett kluster på UM, eller vad är det som går segt egentligen? Jag har då inte märkt något.

Det mesta går segt med Firefox, att ladda bilder, att öppna forumtrådar. Så nä, inte kluster. Kan iofs vara inställningar på geckoläsarna, men jag tycker att de borde vara snabbare än vad de presterar nu. De skall väl ha gått om Opera vad gäller hastighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Det mesta går segt med Firefox, att ladda bilder, att öppna forumtrådar. Så nä, inte kluster.

Låter som ett problem på din sida. Här går det i alla fall VROOM VROOM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Admins och moderatorer kan logga in i stealth mode, vilket inte visar dem som inloggade.

Ahaja, ojda

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Glömde tillägga att det är vanliga användare det handlar om och de kan ju inte logga in sådär, dessutom så började ju inte "hackern" med att hacka admins utan maassa vanliga användare först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Glömde tillägga att det är vanliga användare det handlar om och de kan ju inte logga in sådär, dessutom så började ju inte "hackern" med att hacka admins utan maassa vanliga användare först.

Det är ju isåfall ett tecken på att UM:s källkod är pissig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Det är ju isåfall ett tecken på att UM:s källkod är pissig.

Då borde det ju inte vara några problem att komma över den, eller hur?


   
SvaraCitera