Aviseringar
Rensa alla

Modernt slaveri


Ämnesstartare

Vad finns det för slaveri i nutid? 
Vet redan några som t ex trafficking men vet Ni något mer? Och hur är det? Var i världen finns den sorten slaveri?


   
Citera

sexslavering finns i usa asien och EU  slaveri finns fortfarande i afrikanska länder


   
SvaraCitera

Föräldrar som tvingar barn att städa sina rum. Det kallar jag slaveri!


   
SvaraCitera
shuna

   
SvaraCitera

Meatballspotatoes: Vad finns det för slaveri i nutid?

Löneslaveri

Wage slavery - Wikipedia

Meatballspotatoes: Och hur är det?

Det finns en liten grupp företagsägare (kapitalister) som äger allting.

Sedan finns det en massa människor som inte har gratis tillgång till mat, husrum, kläder etc.

För att dessa människor ska kunna överleva måste de skaffa pengar. Detta gör de genom att sälja sin arbetskraft till företagare.

Arbetet som de anställda utför är värt mer än lönen som de får. På sätt tjänar företagarna pengar på sina företag.

Det är endast p.g.a. företagarnas monopol på produktionsmedlen som folk jobbar åt dem.

Vi får inget meningsfullt val + vi utnyttjas = löneslaveri

Meatballspotatoes: Var i världen finns den sorten slaveri?

I varje land i hela världen


   
SvaraCitera

Hörde för några år sen att det fanns slaveri i Kungsbacka utanför Göteborg. Vet inte vad för slaveri det var men kvinnor/barn som var tvungna att sy kläder åt klädbutiker typ utan att få betalt. Eller om de var nått annat men slaveri var det i alla fall, stod i tidningarna och pratades om det i radion. Vet inte hur det ser ut idag men hoppas det har förbättrats.


   
SvaraCitera

Amadeus Från Syd:
Föräldrar som tvingar barn att städa sina rum. Det kallar jag slaveri!

Utan att ge pengar? Fy. Mina kompisar som avskyr att städa sina rum har åtminstone fått belöning för det. Annars har föräldrarna inte med det och göra eftersom de aldrig är där själva typ och rummen är inte deras, utan deras barns.


   
SvaraCitera

Meatballspotatoes:
Vad finns det för slaveri i nutid? 
Vet redan några som t ex trafficking men vet Ni något mer? Och hur är det? Var i världen finns den sorten slaveri?

Jadu, finns nog I Saudiarabien, den är ju världens sämsta land typ, så skulle inte förvåna mig. Där finns det ju fan i mig 2 mussar per m2


   
SvaraCitera

Oftast nu för tiden så är det skuldslaveri. Sker även i Sverige 


   
SvaraCitera

har du slaveri fetish elle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LimeTheFox:
har du slaveri fetish elle?

Nej? Det är för ett skolarbete bara.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Utan att ge pengar? Fy. Mina kompisar som avskyr att städa sina rum har åtminstone fått belöning för det. Annars har föräldrarna inte med det och göra eftersom de aldrig är där själva typ och rummen är inte deras, utan deras barns.

det blir ett slaveri när man inte får betalt


   
SvaraCitera

Räänkkutus: Där finns det ju fan i mig 2 mussar per m2

Och? Vad säger det om frågan om det finns slaveri där?

Jag antar att du nyss har lärt dig vad ordet "musse" betyder?


   
SvaraCitera

anonym321123:

Och? Vad säger det om frågan om det finns slaveri där?

Jag antar att du nyss har lärt dig vad ordet "musse" betyder?

Ä ji etret? Blink
Jag mena att muslimer ofta ha ganska medeltida värderingar, t.ex få man slå sin fru innan man skilj sig enligt koranen.
å bara så du vet hata jag judar samt kristna också.
så försök inte å få mig låta som en rasist.


   
SvaraCitera
time
 time

Räänkkutus: å bara så du vet hata jag judar samt kristna också.

Protip: detta hjälper inte ditt case alls.


   
SvaraCitera