Aviseringar
Rensa alla

Mödomshinnor


Ämnesstartare

att tro på mödomshinnor är lite som att tro på tomten. när man är 30 år gammal

ps bestämde mig för att det var onödigt att ha tre alternativ så slog ihop "ja" med "retardknappen"


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej 


   
SvaraCitera

det heter mödomskrans, pga hinna är misleading, och det är något som finns. tolkade det som att det var det du syftade på med "mödomshinna", så jag röstade på "ja"

(skulle egentligen röstat nej pga ovanstående förklaring men ah)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
det heter mödomskrans, pga hinna är misleading, och det är något som finns. tolkade det som att det var det du syftade på med "mödomshinna", så jag röstade på "ja"

(skulle egentligen röstat nej pga ovanstående förklaring men ah)

det är ju ingen hinna som sagt (vilket man ju trodde att mödomshinnan var), utan snarare hudveck. dessutom så behöver inte ens vecken gå sönder när man har sex


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det är ju ingen hinna som sagt (vilket man ju trodde att mödomshinnan var), utan snarare hudveck. dessutom så behöver inte ens vecken gå sönder när man har sex

mm precis, det är ju olika från person till person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

mm precis, det är ju olika från person till person

normalt gör de dock inte det som jag förstått


   
SvaraCitera

an inte motstå nått som kallas retardknapp...


   
SvaraCitera

Ska vi sära på frågorna om vad som finns och inte finns i ett normalt hugg, från vad detta kallas för. Jag är med på att det inte är en hinna enligt god anatomi i och med att den bildas genom sk. apoptos och således inte lever. Dock är det väl att ta i att säga att den inte finns bara för att terminologin rent etymologiskt är fel.

Nitroglycerin betyder rent kemiskt ett helt annat ämne än sprängämnet som kallas så. Dock skulle man ju inte säga att det inte existerar, utan att det har fel namn.


   
SvaraCitera

Det finns ju ett veck, som är olika tjock på alla, men ingen hinna som om det vore ett smörpaket. Så jag röstar på nej pga fattar det som att du i pollen syftar på en hinna.


   
SvaraCitera

Säljer sånna på svarta marknaden. Man kan göra soppa på dem.


   
SvaraCitera

vet inte så mycket om fittor.


   
SvaraCitera

Kukkonen: vet inte så mycket om fittor.

Tack. Det här inspirerar mig att göra en ny tråd!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

normalt gör de dock inte det som jag förstått

jaså? varför brukar man skriva på info om mödomshinna/-krans typ att de kan gå sönder vid gymnastik, tampong osv? det känns ju som att det skulle vara vanligt.


   
SvaraCitera

Mödomshinnan finns väl, men olyckligtvis så är den namngiven som om den vore en hinna. Alltså en förslutning, men så är inte fallet.


   
SvaraCitera

honolulu:

jaså? varför brukar man skriva på info om mödomshinna/-krans typ att de kan gå sönder vid gymnastik, tampong osv? det känns ju som att det skulle vara vanligt.

går sönder brukar de väl inte göra utan  bara töjs? fast eftersom det finns tjejer som blöder första gången så kan de ju göra det...


   
SvaraCitera