Aviseringar
Rensa alla

Mögligt tält - fa


Ämnesstartare

gpRubriken blev lite cp, jag varnar er, min dator är inte sågladnuförtiden, detta inlägg kan bli oläsligt i värsta fall. Jaja. Vårt tälttthar möglat! Det har äntligen kommit hem efter ett halvår isammaplastpåse det stoppades ner i, blött och dåligt väder. alltså grejen nämed den här datorn är att jag inte kan sudda, så ni fattar. Eh.lteTältet toluktar mögel, jag har sköljt av det slarvigt och nu hänger det på tork. r r

ngaor det okej att sova i i framtiden? Ska jag slänga det?

Hoppas det är läsligt, öh, muspekaren hoppar konstant så det är svårt att skriva läsligt. Alltså markören hoppar. Bajs.


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

Släng det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Släng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Släng det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men tält är ju jättedyra! Är det verkligen så farligt att sova i sånt mögel? Det finns ju olika mögel, det kanske är ett ofarligt mögel!


   
SvaraCitera
smisk

framtidstron är död:

Men tält är ju jättedyra! Är det verkligen så farligt att sova i sånt mögel? Det finns ju olika mögel, det kanske är ett ofarligt mögel!

Tält är relativt billiga. Hellre lägga pengar på det, än sjukhusräkningar!


   
SvaraCitera
Exner

framtidstron är död:

r det verkligen så farligt att sova i sånt mögel?

Går inte riktigt att få bort möglet, om kan leda till att man utvecklar allergier och astma; inte värt risken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mögel på ett tält är inte nödvändigtvis hela världen, vill jag minnas. men det är främst relevant för tält modell större (och dyrare). om det är ett vanligt, sketet tält så är det vettigare att bara köpa ett nytt. men skölj av det, gå lös på det med bakteriedödande grejer, och skölj av det igen. hjälper det så hjälper det.


   
SvaraCitera

Köp nytt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ngerOkii nu slänger jag det 🙁 Och vadå att tält skulle va relativt ag nte jtrbilliga,det här ätror jag inte på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Släng det!

[sad][love]


   
SvaraCitera
Exner

Geigerzähler:

[sad][love]

Kay och du tänkte väl bo i lägenhet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ska jag slänga det?

Mögelsporer kan vara i högsta grad farligt att andas in så jag säger som samtliga innnan sagt - SLÄNG eller BRÄNN!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Kay och du tänkte väl bo i lägenhet?

[zzz]


   
SvaraCitera
blum
 blum

kan man inte tvätta tyget i tvättmaskin?


   
SvaraCitera