Aviseringar
Rensa alla

möjlighet att få bröst efter ätstörning?


Ämnesstartare

hej,jag är en tjej som blir 18 i höst. Jag har ett problem som jag mår så fruktansvärt äckligt pissdåligt över, jag led av ätstörningar i ca 7 år. går nu i behandling och har kommit mycket långt, ligger på normalvikt osv. MEN jag har inga bröst. inte överhuvudtaget. Kan tilläggas att jag fick min mens när jagvar tio år, dock har den gjort uppehåll på ca ett år två gånger. Men mina bröst har aldrig växt, har aldrig haft några ömma knölar eller nåt. har jag förstört allting och kommer dom inte börja växa pga allt mixtrande? eller har jag fortfarande någon möjlighet, att det kan ha stannat upp och att jag börjar växa igen nu när jag äter ordentligt? Eller har min kropp liksom gett upp? Jag mår så groteskt dåligt över detta och kan knappt kolla mig i spegeln utan att gråta..


   
Citera

Sluta lita på spegeln.
Lita på vad du ser.

Kom ihåg att det du ser inte ät sant.

Försök bara sluta äta för lite. Är snabbmakaronerm ät allt du kan, om du haft problem behöver du nog det.

Har du konstanta problem aka för bra ämnesomsättning kan du unna dig tills detta försvinner, då är du illla ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår knappt vad du pratar om faktiskt? 😛 jag försöker inte äta för lite, jag ligger på normalvikt nu. visst känns de åt fan men jag kan leva med det, men jag kan inte leva med avsaknaden av kvinnliga former.


   
SvaraCitera

bröst är fett, tänk på det.


   
SvaraCitera

Tänk på att bli frisk istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men jag har väl tillräckligt mycket kroppsfett när jag är 165 och väger ca 55 kilo? bröst är ju även vävnad och körtlar och sånt och de har jag ju inte ...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jag är på god väg, äter som jag ska, går på samtal, kräks inte osv osv, enda som smyger sig på är la tankarna ngn gång eller att man ska bli nyttig och vill gå ner något kilo men jag har hellre bröst än går ner i vikt


   
SvaraCitera

Puberteten går du ju bara igenom en gång och det är väl mycket möjligt att du aldrig får större bröst, men skit i det då det viktigaste är att du blir frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju det som är grejen, jag har aldrig gått igenom någon pubertet :/


   
SvaraCitera

Jo men du pajade den ju. Men nu ser vi framåt istället! Jättebra att du beslutat dig för att bli frisk [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, aldrig tillbaka till de helvetet igen :D:D


   
SvaraCitera

hejsajag:

MEN

Tror det kan komma senare. Kroppen är ganska duktig på att fixa till saker men den är nog rädd för att ödsla energi på saker som inte är nödvändiga för överlevnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge det lite tid. Tro mig, så fort kroppen har fattat att det inte är någon kris längre så PANG: pubertet slår till.

Kroppen kan vara i obalans även om du är normalviktig. Stress, oro och liknande kan vara förödande och har du inte ens fått en regelbunden mens är det inte stor chans att brösten magiskt dyker upp. :/


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Sluta lita på spegeln.
Lita på vad du ser.

[tard]

isola:

Jo men du pajade den ju.

orka.......


   
SvaraCitera

dysentery green:

[tard]

Asså, jag var jättefull när jag skrev det där.

Satt nyss och [tard]-ade eftersom jag inte har något minne alls av att skrivit det där [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är ju sant. Men är det dumt av mig att börja käka cerazette nu? menar att jag då inte har koll på regelbunden mens och annat sånt utan tillskott


   
SvaraCitera