Aviseringar
Rensa alla

Mönstring


Ämnesstartare

Nu börjar dem som är födda 2001 kallas till mönstring. 

Tycker du att det är en bra grej eller att det är onödigt? Man måste ju göra det om man blir kallad, annars kan man få böter eller fängelse


   
Citera
Ämnesetiketter

Kan du förklara vad mönstring är för den som inte orkar googla upp det? Söt


   
SvaraCitera

Jaha kallas till.. trodde det var att dem kallades för mönstring. Vet fortf inte vad de är dock.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:
Jaha kallas till.. trodde det var att dem kallades för mönstring. Vet fortf inte vad de är dock.

mönstring är ifall du ska göra lumpen (militärutbildning) eller inte jag ska göra det så fort jag har gått ut gymnasiet har jag fått reda på


   
SvaraCitera

Oscar01:
Nu börjar dem som är födda 2001 kallas till mönstring. 

Tycker du att det är en bra grej eller att det är onödigt? Man måste ju göra det om man blir kallad, annars kan man få böter eller fängelse

Vad lever vi i för kommunistland? Trodde att Sverige var ett land för välfärd och frihet, men nej du får fängelse om du vägrar göra lumpen. 


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är väldigt dåligt. JAG VILL INTE UTSÄTTAS FÖR VÄRNPLIKT!


   
SvaraCitera

123fendas: JAG VILL INTE UTSÄTTAS FÖR VÄRNPLIKT!

Varför inte?


   
SvaraCitera

Jag tycker det är rätt meningslöst i nuläget, det är väl 5 eller 10 tusen per år så det gör ändå ingen skillnad ifall ryssen kommer. Ska man göra något ska man göra det rätt!


   
SvaraCitera

Alla borde göra.


   
SvaraCitera

Maymay:
Jag tycker det är rätt meningslöst i nuläget, det är väl 5 eller 10 tusen per år så det gör ändå ingen skillnad ifall ryssen kommer. Ska man göra något ska man göra det rätt!

Jag kan redan nu berätta att jag inte kommer göra lumpen även om jag blir kallad till det 


   
SvaraCitera

Malonexd:

Jag kan redan nu berätta att jag inte kommer göra lumpen även om jag blir kallad till det 

Sorry det funkar inte så, blir nog fängelse eller böter för dig.


   
SvaraCitera

Maymay:

Sorry det funkar inte så, blir nog fängelse eller böter för dig.

Får ta konsekvenserna. Jag ska inte offra mig för detta land


   
SvaraCitera

Malonexd:

Får ta konsekvenserna. Jag ska inte offra mig för detta land

Lol, ha det bra.


   
SvaraCitera

Maymay:

Sorry det funkar inte så, blir nog fängelse eller böter för dig.

Fängelse kommer inte ske. Böter är standard.


   
SvaraCitera

SDniklas:

Fängelse kommer inte ske. Böter är standard.

Vilket mesigt land 🙂 


   
SvaraCitera