Aviseringar
Rensa alla

Mördare hjälp


Ämnesstartare

Idag kom jag hem från träningen och jag såg nån utanför trapphuset jag bor i. Det var en okänd person med en svart luva som täckte hans ansikte som försökte ta en dam cykel. Han slog på låset hörde jag och det var skit läskigt och är det fortfarande eftersom det hände idag i Lagersberg ungefär klockan 19:00 10/05. Jag stirrade på han och gick sedan upp med cykeln för trappen och han började följa efter mig och jag fick panik. Jag försökte gå snabbt utan att bli misstänkt och han började också gå snabbare medan han höll nåt i båda händerna och slog dom mot varandra. Jag stirrade snabbt back med skräck och såg att det var nåt som glänste som en kniv. Så fort jag var på våningen så märkte jag att lampan var sönder. Jag Öppnade dörren så snabbt som möjligt och han var ungefär 1 meter ifrån mig nu, trodde jag skulle dö. Tog in cykeln snabbt och låste dörren så fort som möjligt medan han fortsatte upp till sista trappen som är över mig. Hörde aldrig någon dörr öppnas. Efter jag pratade med min mamma som öppnade dörren medans jag vägrade så var han borta utan några ljud.

Allt det här är sant och jag vet inte om man kan anmäla det eller inte. Är det nån i området som har vart med om det här. Vad kan jag göra? Hjälp


   
Citera

ring till polisen och anmäl beväpnad man som försöker stjäla cyklar


   
SvaraCitera

Ring 11414


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utan att veta vem han är och utan bevis. Min mamma vägrar anmäla. har jag förstått fel inom situationen 


   
SvaraCitera

Det var nog någon som försökte stjäla en cykel. Det i händerna var med all sannolikhet något verktyg. Om inget brott har begåtts så kommer polisen antagligen inte att bry sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok Då förstår jag. Det finns inget jag kan säga till polisen då


   
SvaraCitera

Han försökte säkert baxxa cykeln sen blev han väll nojig så han såg dig o ville kolla så du nt ringde aina ja han hade kanske en kniv men tror knappast han dödar dig för att du kmr på honom när han baxxar cykel så du kan va lungn 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OK Tack för hjälpen. Kändes som han ville mer än det


   
SvaraCitera

Ring 11414


   
SvaraCitera

Jag hade tagit saken i egna händer och köpt en picka på deepweb.

skoja, men hade inte anmält iaf, inget brott har begåtts..  


   
SvaraCitera

12paul123: Kändes som han ville mer än det

Hur vet du att det är en han när du inte såg hens ansikte??? :s 


   
SvaraCitera

nog för att jag kan förstå att det var sjukt obehagligt, men mordförsök..?


   
SvaraCitera

A:

Hur vet du att det är en han när du inte såg hens ansikte??? :s 

Kroppsbyggnaden kanske såg manlig ut vilket fick TS att anta att det är en han. 


   
SvaraCitera

CitronSaft:

Kroppsbyggnaden kanske såg manlig ut vilket fick TS att anta att det är en han. 

en ska inte anta grejer, det leder till konflikt


   
SvaraCitera

A:

Hur vet du att det är en han när du inte såg hens ansikte??? :s 

triggered?


   
SvaraCitera