Aviseringar
Rensa alla

Mörk hyade


Ämnesstartare

Hej, med detta vill jag bara se om det är fler som tycker samma sak. Är det bara jag som blir glad av att se en vit och en svart, umgås, är det bara jag?  De svarta har ju länge blivit behandlade olika jämför med en vit, så jag blir glad av att se två från olika ställen umgås, snälla skriv, skulle vara jätte roligt att se om någon tycker samma sak? Tack på för hand


   
Citera
sies
 sies

Själv bryr jag mig inte om deras hudfärg eller vilka någon umgås med. De är ju alla människor och ingen bör förväntas behandla någon speciellt pga. deras hudfärg. 


   
SvaraCitera

sies:
Själv bryr jag mig inte om deras hudfärg eller vilka någon umgås med. De är ju alla människor och ingen bör förväntas behandla någon speciellt pga. deras hudfärg. 

Tumme upp


   
SvaraCitera

Visst, det är väl kul att folk med olika ursprung kan komma överens men samtidigt så skam na ju få umgås med vilka man vill. JAg umgås med vem som helst bara man är trevlig och ska det vara en långvarig vänskap så ska man helst ha liknande intressen. Glad


   
SvaraCitera

Det är rasistiskt att lägga nån värdering i det.


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

Jag blir glad bara av att se mörkhyade! Glad skulle vilja ha nån sån som kompis. De verkar så jävligt coola och chill på alla sätt Glad


   
SvaraCitera

Det är viktigt att se till att ha ett brett spektrum av etniciteter i sin vänskapskrets så att andra människor kan se hur bra och accepterande man är när man väljer sina vänner efter hud och andra ytliga kvaliteter 


   
SvaraCitera
sies
 sies

Tickstart:
Det är rasistiskt att lägga nån värdering i det.

Nej. Det vore rasistiskt att vara emot sådant. 


   
SvaraCitera

t.ex jag är brun men jag hänger lika gärna med vita som svarta så länge dom inte försöker något är det ok


   
SvaraCitera

För att vara ärlig brukar jag inte tänka på det. Antar att de vännerna inte tänker på det heller, för det är nog inte därför de är vänner.


   
SvaraCitera
Listus

Nope tänker faktiskt inte på det då jag är så öppensinnad redan. Jag har varit på platser i Paris och USA där jag är ända vita personen som knallar runt på gatan. 

För mig är en mörk eller vit person bara en person. Ingen skillnad i något som gör dem mindre värda.


   
SvaraCitera

jag bor på södermalm och avskyr svarta personer. 


   
SvaraCitera

Varken eller


   
SvaraCitera

SAAB:
Jag blir glad bara av att se mörkhyade! Glad skulle vilja ha nån sån som kompis. De verkar så jävligt coola och chill på alla sätt Glad

Samma, jag hade en mörkhyad kompis på badet, vi skulle lära oss att bli bra på att simma. Tyvärr har jag ingen kontakt med honom idag, han var väldigt trevlig. Glad Om jag skulle lyckas få kontakt med honom idag hade jag blivit glad! Mycket glad


   
SvaraCitera

sies:

Nej. Det vore rasistiskt att vara emot sådant. 

Klart bara rassar blir glada när de ser olika raser umgås. Orasistiska människor tänker inte på ras och förblir därmed opåverkade.


   
SvaraCitera