Aviseringar
Rensa alla

Mörka tankar?


Ämnesstartare

Tamburinmannen:

...det där var en mörk tanke. Fattar du nu eller?

trög förklaring!


   
SvaraCitera

När människor beskyller religiösa med god moral för att orsaka krig och död [rolleyes]


   
SvaraCitera

pink_lover:

trög förklaring!

Nej det är ingen trög förklaring. Du är för ung för att kunna tänka 3-dimensionellt. Det var ett exempel på en mörk tanke. Och ett exempel är ofta det bäste sättet att förklara något?

pink_lover:

du har varit 14? dö sj då?

Jag var ironisk. Men om du inte fattar det så är du faktiskt ett retard. Och förresten nä, jag har inte varit 14. Jag hoppade över den åldern...
[zzz]

Tänk lite själv förfan, vad tror du att en "mörk tanke" är? Låter det särskilt fint eller trevligt?

Okej jag sätter upp ett nytt exempel:

Du ser en hemlös ligga ute i kylan. Folk ignorerar honom, fast det är uppenbart att han inte mår bra. Hur tänker du när du ser detta?

Du kanske tänker såhär:

a) Att det är synd om honom och att folk behöver bry sig mer om människor som är hemlösa och han förtjänar en chans att leva som oss andra. Låter som en fin och ödmjuk tanke? Då kanske det är en "ljus tanke" eller whatever. Något som är kopplat till solidaritet, vänlighet och omtanke etc.

b) Att han kan gott ligga där och dö. Det är inte ditt fel att han har klantat sig i samhället, varför ska du ta ansvar? Luffarjävlen får sköta sig själv! Det låter inte särskilt snällt eller omtänksamt eller hur? Då kanske det är en mörk tanke? Något som är kopplat till pessimism, cynism eller allmänt dålig människosyn.

Använd huvudet.


   
SvaraCitera

pink_lover:

Jag är inte svensk

Vad fan har det med saken att göra? [tard]


   
SvaraCitera

pink_lover:

vad är negativa?

Något dåligt.


   
SvaraCitera

mörk tanke: fan vad allt är sämst jag vill dö

ej mörk tanke: Oj vad gott det är med kanelbullar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

uffarjävlen får sköta sig själv! Det låter inte särskilt snällt eller omtänksamt eller hur? Då kanske det är en mörk tanke? Något som är kopplat till pessimism, cynism eller allmänt dålig människos

det beror på hur han ser ut. HAHA xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

mörk tanke: fan vad allt är sämst jag vill dö

är det mörka tankar aha


   
SvaraCitera

Det här är mörka tankar.


   
SvaraCitera

pink_lover:

Jag är inte svensk vad är problemet?

Är du sd:are?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Vad fan har det med saken att göra? [tard]

svennar fattar mera svenska faktiskt för dom kmr ju sverige idiot


   
SvaraCitera