Aviseringar
Rensa alla

#mörkertal


den sekundära pycnoharkessiska teorin:

ja, det var ju det jag skrev?

kolla min edit 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

absentthinking:

Det är något allt för många glömmer bort i dagens samhälle. Att visa medmänsklighet.


Självklart förändrar det inte vikten av att anmäla, utan man bör stå upp för sig själv hur svårt det än är. Tyvärr är det inte alla tjejer och killar som har den styrkan, dock.

Nä, och när den egna styrkan inte räcker till, och medmänsklighet inte längre finns, så är det klart att mörkertal finns.
Men jag tror att mörkertalet skulle minskas drastiskt om människor faktiskt brydde sig om varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

oj nu läste jag fel. Men a makes sense, dum fråga. Tänkte mer på de fall när man inte vill gå vidare med målet, men ändå vill att det ska regristreras, om man har bevis dvs 

hur ska man kunna bevisa någonting då? det går ju inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce:
Bra att man kan vara anonym. Jag har själv skickat in

Verkligen!

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
och det här är inget nytt öht, det har pågått hur länge som helst och blir inte märkbart bättre 

Ingen har sagt något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Verkligen!

Ingen har sagt något annat.

nej det har jag inte påstått heller 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

nej det har jag inte påstått heller 

Hur som helst tycker jag att det är ett väldigt bra initiativ. Det påvisar att alla dessa människor inte är ensamma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Hur som helst tycker jag att det är ett väldigt bra initiativ. Det påvisar att alla dessa människor inte är ensamma. 

stöd från privatpersoner men inte från staten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad betyder det att någon säger att det som hänt en inte är ens eget fel, när systemet säger att man får skylla sig själv? 


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

hur ska man kunna bevisa någonting då? det går ju inte. 

sperma, vittnen, filmer, fysiska påvisningar. Men ja det är svårt och kan vara en set-up såklart. Forget it, fortfarande inte vaknat helt än 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
vad betyder det att någon säger att det som hänt en inte är ens eget fel, när systemet säger att man får skylla sig själv? 

Det betyder att "hela systemet" har fel. 


   
SvaraCitera

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
vad betyder det att någon säger att det som hänt en inte är ens eget fel, när systemet säger att man får skylla sig själv? 

det undrar jag också! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Det betyder att "hela systemet" har fel. 

det är en retorisk fråga, det spelar ingen roll om kompisar elr någon på tv tycker att det inte är ens fel när man från den dagen man föds, och varje dag till döden, blir indoktrinerad i ett helt felaktigt och sjukt system


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin: det är en retorisk fråga, det spelar ingen roll om kompisar elr någon på tv tycker att det inte är ens fel när man från den dagen man föds, och varje dag till döden, blir indoktrinerad i ett helt felaktigt och sjukt system

Fast det spelar ju visst roll. Att kunna känna stöd av andra människor gör det så mycket bättre för ens själ; att veta att man inte är ensam. Oavsett hur felaktigt det rättsliga systemet är.


   
SvaraCitera

How women are treated in different societies is a striking example of worldviews that were the norm but that out of context seem absurd (though in reality, still extant).  Under medieval Saxon law, the severity of the punishment for rape depended on what “type” of woman the victim was: whether she was a virgin, a wife, a nun, or a "working girl"
Är lite samma även i dagens västerländska samhälle, klädsel och ekonomi spelar stor roll, även ras.

 Women didn’t have the right to vote until 1971 in Switzerland. Marital rape, or when one spouse rapes the other, was legal in the UK until 1991, and in some parts of the US until 1993.
Helt sjukt! och många män ser det fortfarande som sitt rätt ha få sex när de behagar och många kvinnor har lärt sig genom sin uppväxt att acceptera detta.

That's just twenty years ago! These laws reflect how these societies viewed women: that a women’s private sexual behavior determines how unjust their rape was, that women could not have a place in electing leaders because they are inferior and have opinions without value, or that women in some way, belong to their husbands. Can you imagine living in a world where all of those laws still applied to you or the women in your life? The caste system still exists in many parts of India with the people belonging to the lowest level, the “Untouchables”, deprived of all dignity or opportunity generation after generation. Hate becomes normalized within societies, with even unthinkable crime against humanity becoming tolerated by entire nations over long periods.   

tagen från:  http://www.icubed.us/magazine-stories-list/node/2537  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Fast det spelar ju visst roll. Att kunna känna stöd av andra människor gör det så mycket bättre för ens själ; att veta att man inte är ensam. Oavsett hur felaktigt det rättsliga systemet är.

är inte den uppfattningen jag fått av de jag känner, mer kollektiv frustration och ilska. 


   
SvaraCitera