Aviseringar
Rensa alla

mörknäs ger sig in på politikens bana!


Ämnesstartare

jag och en umare som inte kommer nämnas vid namn för stunden har bestämt oss för att försöka få fler mandat än sverigedemokraterna (inte så jävla svårt) i valet 2014, på kommunnivå i karlstad. det är vårt mål för stunden. vi kommer att propagera för en slags ekofascistisk ideologi, skulle man väl kunna påstå, som bör tilltala rätt så många på vänsterkanten och åt mitten. vårt första steg mot världsherravälde kommer att bli uppmärksamhet genom stora framgångar i nästa skolval, där vi ska försöka satsa på iallafall 20% i karlstad. de personer som deltar i detta kan även komma att utgöra en stor del av vår väljargrupp i nästkommande val.

då är frågan, vilka frågor är viktiga för gymnasieelever? de som vi kommer rikta in oss på till en början verkar vara dels skolpolitik, dels kulturrelaterade grejer, vilket alltid är en hit. miljö är givet, så klart. vårt fokus kommer ligga på frågor som vi faktiskt skulle kunna påverka vid någorlunda framgångsrikt val 2014, men även lite större, ideologiska frågor.

kom med önskemål och förslag på förbättringar i kommunpolitiken! [party]

Image


   
Citera
Ämnesstartare

mörknäs:

kom med önskemål och förslag på förbättringar i kommunpolitiken! [party]

lägre skatt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HBT-frågor, negrers rätt i samhället etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vore det inte lite märkligt för ett fascistiskt parti att ställa upp i ett "demokratiskt" val?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

lägre skatt [crazy]

nah.

Pissluffare:

HBT-frågor, negrers rätt i samhället etc

hbt-frågor känns som ett trött ämne, men med tanke på att ingen av partiets två medlemmar är utan förbehåll straighta så kommer väl kanske det spela en roll, ja. negrers rätt i samhället är en trevlig tanke. vi ställer oss odelat för jämlikhet, det är allas skyldighet att lyda! [party]

Matilda1988:

vore det inte lite märkligt för ett fascistiskt parti att ställa upp i ett "demokratiskt" val?

på intet sätt, nej. mussolini hade exempelvis stora framgångar i demokratiska val, även om han senare i praktiken avskaffade demokratin. och hur mycket historierevisionist man än vill vara så kan ingen direkt hävda att han hade dåligt väljarstöd, iallafall inte i början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

nah.

Gratis veterinärer [crazy]. Grattis internet. Grattis mobil abonnemang[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Gratis veterinärer [crazy]. Grattis internet. Grattis mobil abonnemang[blush]

fria hotspots på utvalda platser vore ingen dum grej, nej. eller möjligen med registrering före, för att koppla mac-adress till person, skulle underlätta rent juridiskt. folk ska inte få för sig något! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krig var 25 år också. Glöm inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vilka frågor är viktiga för gymnasieelever?

Det finns en fråga som är i särklass viktigast. Jag var förra läsåret mentor för en 3a på gymnasiet och det var en sak som mer eller mindre alla var oroliga för och det var arbetsmarknaden och den höga ungdomsarbetslösheten vi har i Sverige jämfört med resten av europa. Många treor mår rent utsagt dåligt av detta och det skapar stor oro.

Ett avskaffande av arbetsgivaravgiften för dessa så att vi hamnar närmare resten av Europa i skattenivå, åtminstone för de unga skulle nog få stor genomslagskraft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Ett avskaffande av arbetsgivaravgiften för dessa så att vi hamnar närmare resten av Europa i skattenivå, åtminstone för de unga skulle nog få stor genomslagskraft.

jovisst, arbetsmarknaden. men att sticka huvudet i sanden och låtsas som att det någonsin kommer råda full sysselsättning är inte riktigt min grej, och jag kommer behöva arbetsgivaravgiften för att finansiera andra projekt, då jag inte känner några judiska dvärgar vars guld jag kan stjäla. skattelättnader för småföretag under vissa omständigheter, och begränsad tid, skulle jag dock kunna tänka mig.


   
SvaraCitera

Finns ju tyvärr inte så mycket man kan påverka från kommunnivå, men visst är det en helt acceptabel början. Jag är dock tveksam till att rikta in partiet åt vänsterkanten. Är du själv vänster eller hur har ni kommit fram till det valet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GNBG:

Finns ju tyvärr inte så mycket man kan påverka från kommunnivå, men visst är det en helt acceptabel början. Jag är dock tveksam till att rikta in partiet åt vänsterkanten. Är du själv vänster eller hur har ni kommit fram till det valet?

jag ser mig själv som vänster, ja. och jag tror att den väljargrupp som delar våra åsikter i de frågor som vi nog kommer driva hårt ligger åt vänster också. vilket ju inte heller innebär att vi har för avsikt att avskräcka folk på högerkanten. vi är rätt så nyanserade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lova att ni ska sänka bensinskatten, det är väl det enda folk från karlstad bryr sig om = Garanterad vinst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att skylta med vilken ideologi din rörelse tillhör, skapar ingen nyfikenhet hos potentiella väljare utan skrämmer dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Lova att ni ska sänka bensinskatten, det är väl det enda folk från karlstad bryr sig om = Garanterad vinst.

inget man kan göra något åt på kommunnivå direkt, och det är inte som om vi har för avsikt att sänka den senare heller.

The Weapons Dude:

Att skylta med vilken ideologi din rörelse tillhör, skapar ingen nyfikenhet hos potentiella väljare utan skrämmer dem.

vem har sagt något om skyltande, är frågan? sen så gillar jag inte riktigt att smyga med åsikter. fast sen så har vi ju ändå ingen riktig ideologi som så, utöver möjligen ekologism. vilket väl knappast är någon riktig politisk ideologi, mer ett allmänt strävansmål.


   
SvaraCitera