Aviseringar
Rensa alla

Mössa i skolan


Ämnesstartare

Få ni ha mössa på lektioner å lunch, vi få inte, för vår skola är full av pingstvänner å maktgalna lallare.


   
Citera

Ja det får vi. Jacka också för den delen


   
SvaraCitera

Vi får ha keps mössa luva till och med motorcykel hjälmar


   
SvaraCitera

JAg tycker att det ska vara lite ordning och reda ja, ser bara otrevligt att ha luva och mössa och keps på sig och riktigt illa att få motorcykelhjälm.
I de skolor jag gått i så i de första två har jag inget minne av att någon haft mössa eller något på sig och på mellan-högstadiet fick man ha det, fast det var diskussion om man verkligen skulle få ha keps och så på sig.
På gymnasiet har jag inte sett någon med mössa, sen är den skolan i ett fint område så tror nog inte att det är accepterat att ha mössa och så på sig.


   
SvaraCitera

Nej, inga huvudbonader på min skola. Enda undantaget är slöja, för det fick de enligt lag ej förbjuda.


   
SvaraCitera

Japp


   
SvaraCitera
Berit

Vi får ha alla kläder och vi får speciella kläder. Hade varit konstigt nnars eftersom vi mekar och arbetar ute mm men i matsalen är det inga ytterkläder som gäller


   
SvaraCitera

Vi får ha på oss vad vi vill, dock går ju jag andra året på gymnasiet. Men när jag gick i sjuan fick ingen i min klass ha på sig huvudbonad, förutom slöja. Men i åttan och nian blev de lite slappare med det. 


   
SvaraCitera

överallt förutom i matsalen. vissa räknar också in luva och sånt


   
SvaraCitera

Vi får det, allt inkluderat är acceptabelt. Förutom om man döljer något olagligt eller på sin väg. Ifall om man fick skulle jag skita i det, jag är en rebell and no one can stop me.


   
SvaraCitera
spket

Går i 9an, ingen som bryr sig, inte ens på skolfotot xD


   
SvaraCitera

Får ha på mig alla typ av kläder I min skola


   
SvaraCitera

20180123_234212.jpgde e lite vad man vill på skolan


   
SvaraCitera
ANT03

Vi får ha mössa och jackor på oss på lektioner och i maten,så länge det inte stör undervisningen eller så


   
SvaraCitera

Alltså om du verkligen vill kan du göra en ”religion” och på samma sätt som muslimer bät hijab ska du bära mössa


   
SvaraCitera